11.11.2016

دردسر بزرگ AT&T با ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

کلیک: آیا ترامپ قول خود را مبنی بر متوقف کردن خرید برنامه ریزی شده شرکت Time Warner توسط شرکت AT&T را عملی خواهد کرد؟

به گزارش کلیک، وقتی ماه گذشته شرکت AT&T اعلام کرد که در حال خرید شرکت ارتباطات کابلی Time Warner با قیمت ۸۵٫۴ میلیارد دلار است، دونالد ترامپ قول داد که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود این معامله را متوقف خواهد کرد و اعلام کرد، تمرکز قدرت زیاد در دستان عده کمی از افراد برای امریکا خطرناک خواهد بود. در آن زمان، این جمله مانند تهدید به نظر می رسید و شرکت AT&T مجبور نبود توجهی به آن کند. اما در پی نتایج شوکه کننده انتخابات سه شنبه شب به نظر می رسد که طرح های این شرکت ارتباطی دچار بلاتکلیفی شده باشند و به نوعی این شرکت را با دردسری پیش بینی نشده مواجه کرده است.
یکی از اموال مورد خرید در این معامله سرویس خبری کابلی ۲۴ ساعته CNN است که در طول رقابت های انتخاباتی به طور قطع حامی هیلاری کلینتون بود. ترامپ می تواند تصمیم بگیرد که فقط به دلیل انتقام گیری این معامله متوقف کند. او در یک اظهار نظر گفت که پیشنهاد AT&T برای خرید شرکت تایم وارنر یک نمونه از چگونگی تجهیز شدن ” ساختار قدرت” در مقابل او را نشان می دهد.
علاوه بر سی ان ان برخی از اموال دیگری که شرکت AT&T به دنبال خرید آنها است شامل استودیوی برادران وارنر، HBO، TNT، TBS و ۱۰ درصد از شرکت پخش ویدئویی Hulu می باشد. محتوا در صنعت موبایل بسیار اهمیت دارد و اگر این معامله انجام شود، دومین شرکت بزرگ ارتباطی کشور به گنجینه ارزشمندی از محتوا دست خواهد یافت.
حدود ۳۰ ماه قبل، شرکت AT&T با مبلغ ۴۸٫۵ میلیارد دلار شرکت پخش تلویزیون ماهواره ای DirecTV را خریداری کرد، به طوری که به ۱۴۲ میلیون مشترک بی سیم و ۳۸ میلیون مشترک تلویزیون پولی دست پیدا کرد. توجه داشته باشید که در ماه جولای، شرکت Verizon شرکت Yahoo را فقط با مبلغ ۴٫۸۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

جان استیفنز، مدیر مالی ارشد شرکت AT&T می گوید، ” از نقطه نظر این شرکت، ما واقعاً منتظر همکاری با رئیس جمهور منتخب ترامپ و تیم انتخابی او هستیم. سیاست ها و بحث ها درباره ساختار سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و نوآوری آمریکایی همگی به درستی در اهداف بلند مدت شرکت AT&T لحاظ شده اند… ما در طول پنج سال گذشته سرمایه گذار پیشگام در کشور بوده ایم. ما با خوش بینی منتظر هستیم تا با دولت حاکم همکاری کنیم و منافع مشتریان و سهامداران خود را تامین کنیم. ”
از منظر تاریخی، منتخبان جمهوری خواه همواره حامی تجارت و ادغام شرکت ها بوده اند. اما ترامپ به عنوان یک بیگانه سیاسی برنده انتخابات شد، این بدین معناست که قوانین گذشته در این مورد کارآیی ندارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates