31.03.2013

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه: ایران در حصر حقیقی است٬ مردم مقاومت کنند

دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه با اعلام اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی در «حصر حقیقی» قرار دارد گفته «اگر مردم تسلیم دشمن شوند، پاسخی در برابر تاریخ و شهدا» نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای سعیدی روز شنبه (۱۰ فروردین) در جمع گروهی از مردم نیشابور اظهار کرده است: «صحنه نبرد دشمن با ملت ما از طریق فشار اقتصادی به داخل شهر‌ها و منازل کشیده شده است.»

وی افزوده که «سناریوی اقتصادی دشمن، تشدید تحریم‌ها است و در حال حاضر حصر حقیقی اتفاق افتاده است.»

اظهارات این روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای درباره شدت و دامنه تحریم‌ها و اثرگذاری آن در شرایطی صورت گرفته که رهبر جمهوری اسلامی گفته که ایران در شرایطی مشابه «شعب ابی‌طالب» نیست.

محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی نخستین مقام در ایران بود که ۳۰ آذر ماه سال ۱۳۹۰ گفت: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم٬ گویا در شعب ابی‌طالب گرفتار شده‌ایم.»

دو ماه بعد علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی با رد اظهارات آقای بهمنی اعلام کرد جمهوری اسلامی در شرایط «بدر و خیبر» قرار دارد.

براساس روایات تاریخی٬ شعب ابی‌طالب محلی است که پیامبر اسلام و پیروانش، سه سال در آنجا در محاصره اقتصادی- اجتماعی به سر بردند «تا آنجا که از گرسنگی بر شکم خود سنگ می‌بستند.»

آمریکا و غرب طی شش سال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند که در ماه‌های اخیر به روشنی بر وضعیت معیشتی مردم تاثیر گذاشته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی با ادامه دادن به برنامه هسته‌ای خود می‌گویند تحریم‌های آمریکا و غرب بی‌تاثیر بوده و آن‌ها را در راهی که انتخاب کرده‌اند٬ مصمم‌تر کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates