17.11.2016

هشدار شهردار نیویورک به ترامپ: شهر در هراس است

بی‌بی‌سی: شهردار نیویورک می گوید هر چه در توان دارد برای مراقبت از مهاجران غیرقانونی انجام خواهد داد تا «خانواده‌های آنان از هم نپاشند.»

بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک در دیداری خصوصی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داده است که مردم شهرش نگران سیاست‌های دولت آینده وی هستند.

شهردار نیویورک روز چهارشنبه (۱۶ نوامبر) در برج ترامپ، واقع در نیویورک، با دونالد ترامپ گفتگو کرد.

بیل د بلاسیو گفته است که برنامه آقای ترامپ برای اخراج حدود سه میلیون مهاجر غیرقانونی که از سابقه کیفری برخوردار هستند، در نیویورک که آن را شهر “حد اعلای مهاجران” خواند، موثر واقع نخواهد شد.

در روزهای گذشته شهرداران لس آنجلس، سن فرانسیسکو، شیکاگو، بوستون، فیلادلفیا و واشنگتن دی سی – پایتخت آمریکا – گفته اند که در محدوده شهر خود از مهاجران غیر قانونی محافظت خواهند کرد.

شهردار نیویورک نیز پس از پیروزی آقای ترامپ وعده داد که نام کارگران غیرمجاز خارجی را از بانک اطلاعاتی شورای شهر پاک کند تا مانع از دستگیری احتمالی آنان توسط ماموران اداره مهاجرت دولت آینده شود.

بیل د بلاسیو که یک دموکرات لیبرال است در جریان کنفرانس خبری خود به حاضران گفت، دونالد ترامپ با او به صراحت و احترام صحبت کرده است.

شهردار نیویورک افزود که به رئیس جمهوری منتخب گفته است هر چه در توان دارد برای مراقبت از مهاجران غیرقانونی انجام خواهد داد تا «خانواده‌های آنان از هم نپاشند.»

در تحولی دیگر، روز چهارشنبه نام ترامپ از سه ساختمان در نیویورک حذف شد. این اقدام در پی رای ساکنان آن ساختمان‌ها انجام شد.

ایالت نیویورک در انتخابات آمریکا به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، رای داده بود.

از طرف دیگر، دونالد ترامپ گزارش‌های برخی از رسانه‌های آمریکا مبنی بر وجود اختلافات شدید داخلی در بین نزدیکانش را رد کرده است.

آقای ترامپ در شبکه توییتر به ویژه به روزنامه نیویورک تامیز حمله کرده است که گزارش داده بود رهبران خارجی به زحمت می توانند با آقای ترامپ تماس بگیرد.

او در حساب کاربری توییتر خود نیویورک تامیز را “شکست خورده” خواند و نوشت که تا به حال با رهبران چند کشور از جمله روسیه، بریتانیا، عربستان سعودی و ژاپن تلفنی صحبت کرده است.

با آغاز مرحله انتخاب افراد برای تصدی مناصب اصلی در دولت آینده آمریکا، منابع خبری از اختلاف شدید در میان اطرافیان دونالد ترامپ خبر داده‌اند.

شایعات در مورد “نزاع در اردوگاه ترامپ” پس از آن قوت گرفت که صبح روز سه شنبه، مایک راجرز، نماینده سابق مجلس نمایندگان و مسئول امور امنیت ملی در دوره مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، اعلام کرد که از همکاری با گروه کاری رئیس جمهوری منتخب کناره گرفته است.

از آقای راجرز به عنوان رئیس احتمالی سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – سیا – نام برده می‌شد و برخی از منابع خبری نوشتند که کناره‌گیری او ناشی از فشار یکی از نزدیکان آقای ترامپ بوده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش‌ها، در توئیتر خود نوشت: “روندی بسیار سازمان یافته در جریان است در حالیکه من در مورد اعضای کابینه و سمت‌های متعدد دیگر تصمیم می‌گیرم. من تنها کسی هستم که می داند فینالیست‌ها چه کسانی هستند!”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates