28.11.2016

«پایان تجمع» در برابر خانه نماینده تهران پس از «ترک محل توسط ماموران»

رادیوفردا: محمود صادقی می‌گوید ماموران «بر خلاف قانون نظارت بر نمایندگان مجلس»، برای بازداشت او آمده بودند

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های دولتی ایران، گروهی از هواداران محمود صادقی، و نیز فعالان سیاسی و دانشجویی که در پی اعلام خبر تلاش ماموران برای بازداشت نماینده تهران، در برابر خانه‌اش تجمع کرده بودند، پس از «ترک محل توسط ماموران» به تجمع خود خاتمه دادند.
محمود صادقی، نماینده تهران و عضو فراکسیون «امید» روز یک‌شنبه هفتم آذر ماه گفته بود در هنگام بازگشت به خانه‌اش، «بر خلاف قانون نظارت بر نمایندگان مجلس» ماموران برای بازداشت او آمده بودند. آن‌طوری که آقای صادقی می‌گوید او «با مقاومت» خود را داخل خانه رسانده، ولی ماموران همچنان در بیرون خانه حضور داشتند.
در مورد تلاش برای بازداشت محمود صادقی بیشتر بخوانید
پس از انتشار این خبر، شماری از فعالان سیاسی و دانشجویی و نیز هواداران این نماینده مجلس، برای جلوگیری از بازداشت او، جلوی خانه‌اش تجمع کردند.
ساعاتی بعد خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد که تجمع‌کنندگان «پس از اعلام خبر انصراف مأموران از بازداشت این عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس» محل را ترک کردند.
خبرگزاری ایسنا می‌گوید تجمع‌کنندگان پس از درخواست برادر آقای صادقی، محل را ترک کرده‌اند.
به گزارش ایسنا علی صادقی، برادر و وکیل محمود صادقی، همراه محمد جواد فتحی و فرید موسوی، دیگر نمایندگان تهران از طیف اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی، در تجمع حاضر شده و گفته است «در شرایط کنونی مملکت، جمهوری اسلامی بیش از همه نیاز به آرامش و وحدت بین صفوف مختلف مردم دارد».
او سپس از پی‌گیری‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس، علی مطهری و محمدرضا عارف، تشکر کرده و افزوده است برادرش «دعوت به آرامش کرده‌است».
به گفته او «اگر شکایت و سوءتفاهمی ایجاد شده باشد، باید مجاری قانونی خود را طی کند و از طریق هیئت رییسه مجلس پیگیری شود».
پیش از این، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، گفته بود «نحوه احضار» آقای صادقی از طریق این نهاد پی‌گیری خواهد شد.
او از «اتفاقات اخیر»، از جمله «نحوه مواجهه با اظهارات» محمود صادقی یا «لغو سخنرانی علی مطهری» ابراز تاسف کرده‌است.
آقای صادقی طی روزهای گذشته در سخنرانی‌های خود در مجلس، به موضوع حساب‌های شخصی در قوه قضائیه اشاره کرده بود. پس از اعتراض رئیس قوه قضاییه به طرح این موضوع در مجلس، نامه‌ای نوشت و پرسش‌هایی را در مورد حساب‌های خود رئیس قوه قضائیه مطرح کرد.
یک روز پس از این نامه، دادستانی تهران از طریق هیئت رئیسه برای او احضاریه فرستاد که محمود صادقی گفته بود در ارتباط با «پرونده یاشار سلطانی» است.
نایب‌رئیس مجلس ایران گفته است «اقدام شبانه» برای بازداشت این نماینده مجلس، «بی‌احترامی» به دستگاه قانون‌گذاری جمهوری اسلامی و مردمی‌ست که به او رای داده‌اند.
قوه قضائیه هنوز واکنشی به رخدادهای یک‌شنبه نشان نداده‌است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates