پاسخ حامیان سعید طوسی به بیانیهی شورای هماهنگی حزبالله: «حکم برائت محتمل است»!
آمدنیوز: حامیان سعید طوسی، قاری متجاوز قرآن که بعد از گذشت پنج سال هنوز پروندهی او مراحل قضایی را طی میکند، در بیانیهای که در تلگرام منتشر کردهاند، در پاسخ به بیانیهای که به قول نویسندگان این بیانیه، «منتسب به حاج حسین اللهکرم و شوراى هماهنگى حزبالله» است، از احتمال بالای صدور رای حکم تبرئه برای آقای طوسی خبر دادهاند!
متن کامل این بیانیه در پی می آید:
بسماللهالرحمنالرحیم و به نستعین
بیانیهای که با انتساب حاج حسین اللهکرم و شوراى هماهنگى حزبالله دربارهی اتهامات وارده به استاد حاج سعید طوسی منتشر شد با قصور واضحی که در انعکاس و جانبداری از حق دارد، موجب شگفتی بسیار و تأثر عمیق شد؛ لذا به فرمودهی امام صادق علیهالسلام که کَلامٌ فى حَقٍّ خَیرٌ مِن سُکوتٍ عَلى باطِلٍ، سکوت را جایز ندانسته و توجه به چند نکته را ضروری میدانیم:
۱- در قسمتی از بیانیه به نحوی اطلاع رسانی از پروندهی قضایی شده است که گویا مورد مطالعه و تفحص کامل قرار گرفته؛ گذشته از آنکه گروهها و افراد مختلف چگونه می توانند پرونده قضایی را بدون داشتن سمتی در آن؛ مورد مطالعه و اظهارنظر قرار دهند چند نکته قابل تذکر است:
الف. اگر پرونده توسط صادرکنندهی بیانیه مورد مطالعه قرار گرفته است باید بهتر بدانند که هیچ مدرک اثبات کننده جرمی که محکمه پسند باشد در آن وجود ندارد و صرف اتهام یک جانبه مساوی با مجرم دانستن او نیست.
ب. اطلاع رسانی در مورد پرونده منافی عفت طبق قانون و شرع مقدس ممنوع است و افشاگری رسانهای معاندان، سبب اباحه و لغو آن قانون نمیشود.
ج. همانطور که در بیانیهی مذکور آمده در دو اتهام اول حکم برائت صادر شده و در مورد اخیر به مراتب اثبات چنین اتهامی در مورد خصوص ایشان مشکل تر و بسیار بعید است چرا که دلیل شکات همان مواردی است که حکم به تبرئه داده شده و شهود بسیاری شهادت نیز می دهند که او نه تنها مروج فساد نبوده بلکه چه بسیار مؤثر در ترویج قرآن و جذب اقشار مختلف حتی غیر مسلمانان به قرآن و اسلام بوده است لذا حکم برائت در این مورد نیز قویا محتمل است؛ گر چه حکم دستگاه قضا در این خصوص فصل الخطاب است.
۲- در بخش دیگری از بیانیه دعوی عجیبی مبنی براینکه حکم دادگاه هر چه باشد باید توسط مدعیالعموم محاکمهی دیگری در خصوص وهن به قرآن علیه آن قاری و حامیان قرآن ترتیب داده شود!
در این فقره باید گفت فیصله در دادگاه دو صورت دارد یا تبرئه است و یا محکومیت؛ در صورت محکومیت حکم مطابق با جرمی است که در دادگاه ثابت شده است حتی اگر واقعاً مرتکب نشده باشد. اگر عمل مجرمانهای که توسط شهود و قسم، در دادگاه به اثبات رسیده واقعاً هم اتفاق افتاده؛ وی علاوه بر اجرای حکم، وظیفهی توبه ی عندالله هم دارد و اگر واقعاً مرتکب نشده است لازم است حکم دادگاه را تمکین و سندسازی و خدعهی خصم خود را به خدا واگذار کند. اما صورت دیگر که تبرئه از اتهامات است حق اعادهی حیثیت را به دنبال دارد.
البته جرم وهن به مقدسات و ربط دادن اعمال منافی عفت به دستگاههای معتبر نظام همچون بیت رهبری و نیز متهم ساختن جوامع قرآنی و شورای عالی قرآن و تهمت به دستگاه قضا و نیز تشوش اذهان عمومی نسبت به قرآن و ارکان نظام، باید توسط مدعیالعموم مورد تعقیب و اشد مجازات قرار گیرد، اما متهم این جرمهای سنگین چه در صورت محکومیت استاد طوسی و چه در صورت تبرئهی ایشان، آن کسانی هستند که ناجوانمردانه و با اغراض معلوم، قبل از صدور حکم به افشاگری در رسانه های معاند نظام پرداخته و تهمتهایی بیش از آنچه در دادگاه طرح کرده بودند را عنوان کردند. عجیب است که شما بدون آن که عمل قبیح ایشان را محکوم کنید خواستار محاکمه حامیان قرآنی یک قاری قرآن شده اید که بر اساس إن بعض الظن إثم، گمان بد در مورد برادر دینیشان نبردهاند! بجای محاکمهی ظالم محاکمه ی مظلوم را خواستارید؛
براستی که نیکو گفتهاند: گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!
ضمن آنکه احتمال توطئهی شاکیان برای خبرسازی علیه مسئولین و معتمدین نظام قویاً مطرح است، خصوصاً آنکه پناهندگی بستگان شاکی در کشورهای غربی و دست اندرکاری ایشان در رسانههای معاند نظام بر قوت این احتمال میافزاید؛ مصاحبه همزمان ایشان با چندین رسانهی معاند حتی پس از موضع گیری ریاست قوه قضائیه، مُهر تأییدی بر این ادعاست.
۳- در بخشی از بیانیه آمده است تأثیر بر افکار عمومی و خلوت شدن جلسات قرآن شده است در این خصوص باید گفت: مردم شریف و با بصیرت ایران خصوصاً جامعه قرآنی ما آموختهاند اخباری را که آمریکا و ایادیاش منتشر میکنند نپذیرند چون کم از ایشان دروغ نشنیدهاند. آن اندک متأثر از یاوه گویی اهریمنان چندان ثأثیری در کثرت جمعیت جلسات قرآن نداشتهاند.
ما قرآنیان نیز با رصد محافل قرآنی چنین ادعایی را که گزارشات مغرضانه تلکس های خبری بر آن اصرار می ورزد که متدینین از حضور فرزندانشان در کلاس های قرآن جلوگیری می کنند نیز قویا تکذیب کرده و آن را در راستای فعالیت های مغرضانه ژورنالیست های ضدشیعه می دانیم. این توطئه گرچه با هدف ضربه به قرآن اتفاق افتاد اما شواهد نشان میدهد که جلب توجه عمومی به مظلومیت قرآن را در پیداشته است. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
۴- در بخش دیگری از بیانیهی شگفتآور خواستار محاکمهی حامیان و مسئولین شورای عالی قرآن شدهاید. سوال این است که منظور شما از حمایتی که آن را جرم تلقی کردهاید چیست؟
اگر منظور این است که فعالان قرآنی یا مسئولین شورای عالی قرآن در روند رسیدگی به پرونده دخالت کردهاند که این اتهام زنی دو جانبه هم به ایشان و هم به دستگاه قضایی است که واگویی همان ادعاهای صدای آمریکا و امثال آن است که سالها میگویند و شما هرگز نپذیرفتهاید و خوب میدانید که حقیقت ندارد مسألهی اطالهی دادرسی را هم شاهد بر دخالت در روند رسیدگی قلمداد شده و توسط شخصی از تریبون مجلس بر آن صحه گذاشته شد امری معهود در رسیدگی به همه پروندههای قضایی است که علل آن بارها از تریبون دستگاه قضا گفته شده است.
ب. در حالی که اطالهی دادرسی بیش از آنکه به ضرر شکات باشد به ضرر متهم است خود دلیل بر عدم نفوذ و دخالت در پرونده است ضمن آنکه باید گفت در خصوص این پرونده در شرایطی که رسیدگی به پرونده یک طلاق یا چک گاهی دو سال یا بیشتر طول میکشد با سرعت قابل تحسینی رسیدگی شده چون پرونده در طول یک سال و نیم رسیده و مختومه شده و پس از یکسال با لجاجت شاکی مجدداً طرح دعوا شده است.
و اگر منظورتان این است که چون از ماجرا مطلع شدند چرا طردش نکرده و منزوی قرارش ندادهاند باید گفت که این نظر را برخی در مجلس شورای اسلامی هم گفتند که چون توقعی بیش از آن از نظر اطلاع از اخلاق اسلامی نمیرفت ما نیز پاسخ ندادیم اما همسویی با ایشان در این نظریه که از چون شمایی بعید است باعث می شود که پاسخ گوییم: جناب آقای حاج حسین الله کرم در این قضیه تأمل کنید؛ اسلام، قرآن و اهل بیت چه می گویند، کجا گفته اند تا کسی متهم شد و تا قبل از رسیدگی و صدور حکم باید بایکُد و طَرد شود، اگر این طور باشد هر شخصیت مفیدی در این جامعه را میشود با طرح یک دعوای ساختگی در محکمه خانه نشین کرد!
به نظر ما شورای عالی قرآن در خصوص عدم پذیرش اتهامات به یک قاری قرآن و تلاش در جهت حفظ آبروی او، کمال وظیفهی خود رادر حمایت از وجههی یک چهرهی بین المللی قرآن را انجام داده است. مگر نه اینکه نظیر این اتهامات به برخی اهالی فرهنگ و هنر وارد میشود، اصحاب آن یکصدا به حمایت از آن بر می خیزند. چگونه است که با این همه امر ضع فعل اخیک علی احسنه، باز نوبت به قرآن هم که میرسد مظلوم است.
۶- صدور این بیانیه که به عنوان عکسالعملی بر خبرهای منتشره از رسانههای معلومالحال مطرح می شود، از سوی جبههی خودی و اشخاصی چون حاج حسین؛ شیر بیشهی پیکار با دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس آیا نتیجهای جز این دارد که هر روز یکی از عناصر نظام اسلامی را هدف قرار دهند و اتهامات تنفرانگیز و عوام فریب در مورد او مطرح کنند بعد هم بگویند یا دادگاه محکوم اش کند یا میرویم با آمریکا و اسرائیل مصاحبه میکنیم!؛ بعد همه حتی خواص و همسنگران داخلی، تحت تاثیر قرار بگیرند و در حمایت از رفتار غیر اخلاقی و غیر قانونی بیانیه بدهند!
۷- از حاج حسین حفظه الله و همهی برادران حزب اللهی صمیمانه می خواهیم که با ژرف اندیشی، فضای اسلامی و اخلاقی را در جامعه حاکم کنند و به جای موضعگیریهایی که شادی دشمنان نظام و هلهلهی کفار را در پی دارد با نقد و بررسی تخصصی مسأله در مجامع علمی به راهکارهای کاهش آسیب پذیری فضای عمومی جامعه در هجوم رسانهای دشمن و مصون سازی اقشار مردم در مقابل توطئههای اینچنین را فراهم آورند.
و حزب الله هم الغالبون
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
پیام برای این مطلب مسدود شده.