01.12.2016

امام جمعه کرمان خواستار لغو سخنرانی مطهری در این شهر شد

رادیوفردا: پس از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد٬ امام جمعه موقت کرمان نیز با اشاره روشن به «حواشی مشهد» خواستار لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در این شهر شد. او همچنین مطهری را فردی دانسته که «روی خط قرمزها مانور می‌دهد».

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز پنج‌شنبه، ۱۱ آذرماه، نوشت که مهدی عرب‌پور به آقای مطهری توصیه کرد که «در این شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم» در کرمان سخنرانی نداشته باشد.

آقای عرب‌پور افزود که کسانی هم که از علی مطهری برای سخنرانی در کرمان دعوت کرده‌اند «قطعا برای رضای خدا این کار را نکرده‌اند و به دنبال حاشیه‌سازی و جریان‌سازی‌های خاصی هستند.»

علی مطهری قرار است روز ۱۵ آذرماه به دعوت «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان» در این دانشگاه سخنرانی کند.

محمدعلی توحیدی٬ فرماندار کرمان با هشدار در مورد لغو یا حمله به سخنرانی ۱۵ آذر مطهری در کرمان گفت: «اگر قرار به سخنرانی آقای مطهری باشد، ما کاملاً همکاری می‌کنیم و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.»

خسرو بنی اسد٬ دبیر «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان»، اعلام کرد که «ما تمامی مجوزها را گرفتیم و نگرانی از این بابت [لغو سخنرانی مطهری] نداریم.»

آقای بنی اسد افزود: «ما همه هماهنگی‌های لازم برای سخنرانی نایب رئیس مجلس را انجام داده‌ایم و امیدواریم برنامه بدون مشکل برگزار شود.»

با وجود این امام جمعه موقت کرمان از بانیان این سخنرانی این پرسش را مطرح کرده که «چرا در بین این همه سخنران مطرح دانشگاه باید از چهره‌ای دعوت کند که روی یک سری خط قرمز‌ها مانور» می‌دهد؟

عرب‌پور حضور مطهری در کرمان را «صلاح» ندانسته و افزود که سخنرانی وی «ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولین استانی» شود.

وی همچنین با دفاع از لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد٬ به اعتراض حسن روحانی به این مسئله انتقاد کرده و گفت: «کن فیکون که نشده که آقایان به خاطر لغو یک سخنرانی اظهار تاسف و شرمساری می‌کنند.»

لغو سخنرانی اواخر آبان علی مطهری در مشهد که با اعتراض رئیس جمهوری ایران نیز مواجه شد با شکایت ۱۰ نماینده مجلس از دادستان مشهد و تنش لفظی میان مطهری و برخی محافظه‌کاران وارد مرحله تازه‌ای شده است.

آقای مطهری در ادامه این تنش‌ها یادداشتی انتقادی علیه امامان جمعه بجنورد و طبس منتشر کرده و از رضا تقوی٬ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، به خاطر انتصاب این افراد به سمت امام جمعه انتقاد کرد.

مطهری در یادداشت خود با انتقاد از سخنرانی ابوالقاسم یعقوبی٬ امام جمعه بجنورد در خصوص لغو سخنرانی وی نوشت: «ظاهراً این آقای امام جمعه مسئله آزادی بیان را از مسائل اصلی نمی‌داند.

وی سخنان یعقوبی را «حاکی از بی‌اطلاعی او از قانون اساسی و نظرات امام خمینی و شهید مطهری» دانسته و نوشت: «با آزادی بیان٬ معیشت مردم هم بهبود پیدا می‌کند چون مانع تخلفات مالی و اختلاس‌ها می‌شود.»

نایب رئیس مجلس همچنین نوشت، امام جمعه موقت طبس هم «با تحریف سخن من درباره ممنوعیت کنسرت در مشهد، به عوام‌فریبی و توهین و تهدید پرداخته است.»

مطهری در ادامه یادداشت خود خطاب به تقوی هم این پرسش را مطرح کرده که «چرا چنین افرادی که شناخت درستی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه امام خمینی و شهید مطهری و مقام رهبری ندارند در منصب امامت جمعه برخی شهرها قرار می‌گیرند؟»

به نوشته این نماینده مجلس، چنین افرادی «ایمان مردم خصوصاً قشر فهیم و متفکر را دچار اختلال می‌کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates