08.03.2014

نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی: تعطیلات نوروز به ۵ روز کاهش پیدا کند

شرق اصفهان: طرح کاهش تعطیلات از دور هفتم مجلس شورای اسلامی در جریان است و این روزها دیگر با طرحی فراموش شده تبدیل شده است تا ایران همچنان بیشترین روزهای سال را در تعطیلات بگذراند.

به گزارش اصفهان شرق: کاهش تعطیلات در روزهای مختلف سال مدتها پیش به موضوع بحث بر انگیز مجلس تبدیل شد و تعداد روزهای تعطیلات نوروز هر سال که تقریبا به مدت ۲۰ روز کشور در بخش های مختلف در کما به سر می برد جزو اولویت مجلس برای کاهش تعطیلات بود اما از همان زمان این طرح هم همانند صدها مورد دیگر به فراموشی سپرده شد و امروز نمایندگان مردم چندان حرفی برای گفتن در این مورد ندارند.

نیره اخوان بیطرف با اشاره به نابسامانی تعطیلات در ایران تصریح کرد: عمده بحث ما بر سر زیاد بودن تعطیلی غیررسمی در عید نوروز است.
وی درباره دیدگاه خود به خبرنگار صاحب نیوز گفت: بنده با کاهش تعطیلات عید نوروز یعنی تا زمان رسمی پنجم فروردین موافقم.
دیگر نماینده مردم اصفهان نیز معتقد است: در بیشتر کشورها تعطیلات مراکز و سازمان های دولتی مجزا شده اما در کشور ما این مسئله دچار اختلاط و در هم شدن است.
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی اظهار کرد: ارائه راهکار یا این محور که باعث افزایش بهره وری شود می تواند راهگشا باشد.
به گفته وی، زیاد بودن تعطیلات کشورمان با اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب در تضاد است و اگر کاهش یابد باعث بالا رفتن راندمان کاری خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم معتقد است: مقایسه تعطیلات کشورمان با دیگر کشورها مقایسه درستی نیست.

حمید رضا فولادگر افزود: بیشتر کشورها پنج روز کامل هفته فعالیت مستمر با ساعت های کاری ۹ و ۱۰ساعته در هر روز دارند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: مشکل کشور ما همین بین تعطیلی ها و پیشامدهایی مانند آلودگی هوا، بارش نزولات آسمانی و حتی جام جهانی است که باعث می شود روزهایی اضافه بر تعطیلات رسمی هم تعطیل شوند.
فولادگر با بیان اینکه برخی معتقدند برای حل مشکل تبادلات خارجی شنبه ها به جای پنجشنبه تعطیل باشد اضافه کرد: این کار هر چند مخالفانی دارد اما باعث می شود دو روز مشترک غیر تعطیل ما با دیگر کشورها بیشتر شود.
این نماینده مجلس درباره تعطیلی پنجشنبه ها نیز تاکید کرد: این تعطیلی به شرط افزایش ساعات کاری در طول هفته و بهره وری بهتر اشکالی ندارد.
علی افشاری یکی از نمایندگان سابق مجلس در دوره هفتم نیز یادآور شد: این موضوع بعنوان یک طرح عادی از سوی نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد اما همچنان خبری از پرداختن و رسیدگی جدی به آن به نیست.
بر این اساس، تعطیلات کنونی کشورمان بدون احتساب پنج شنبه ها ۷۵ روز در سال است که اگر پنج شنبه ها نیز تعطیل رسمی شوند به ۱۱۲ روز افزایش خواهد یافت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates