28.12.2016

گزارش پزشکی: خطر به کما رفتن آرش صادقی و حتی فوت وی

خبرگزاری هرانا: آرش صادقی کنشگر مدنی در شصت و پنجمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با وضعیت جسمی «وخیم» در بند ۸ زندان اوین نگهداری می شود. روز گذشته این زندانی در بیمارستان مورد معاینه و آزمایش قرار گرفت که در اعلام نتیجه کتبی، پزشکان نسبت به «خطر به کما رفتن و حتی فوت وی»، «وضعیت قلبی خطرناک» و «خطر ایست قلبی» هشدار داده اند. شرح گزارش کتبی در ادامه می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، دو شب پیش در اثر افت فشار، تپش قلب، تنگی نفس و بالا آوردن مقادیر زیادی خون به حالت نیمه بیهوش به بیمارستان طالقانی منتقل و سپس روز گذشته به زندان بازگردانده شد.
طی معایناتی که پزشکان روز گذشته مورخ ۶ دی ماه از آرش صادقی به عمل آورده اند وضعیت دقیق جسمانی وی به شرح زیر گزارش شده است:

– فشار خون ۶ روی ۷

– قند خون ۵۰ و خطر رفتن به کما

– آریتمیک نامنظم قلب

– ماهیچه های قلب تحلیل رفته و وضعیت قلبی به شدت خطرناک است

– احتمال وجود زخم معده و سوراخ شدن معده که پزشکان به شدت ابراز نگرانی کرده اند اگر معده سوراخ شده باشد، احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد

– غلظت خون ۲۰ که خطر لخته شدن خون و ایست قلبی آرش صادقی بالاست

– احتمال چسبندگی روده که به شدت خطرناک گزارش شده

روز گذشته در بیمارستان طالقانی تهران، پزشکان از آرش صادقی خواسته اند که آندوسکوپی را انجام دهد چرا که اگر معده وی سوراخ شده باشد خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد. اما چون بدن آرش صادقی در اثر اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده، باید برای انجام عمل آندوسکوپی سرم تراپی را انجام دهد. اما آرش صادقی با وصل سرم مخالفت کرده و روز گذشته تنها پس از تزریق داروی ضد تهوع به زندان بازگردانده شده است.

آرش صادقی که در شصت و پنجمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد، از مشکلاتی همچون: افت شدید فشار خون، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن و بی خوابی شده است که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.

مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی وجود دارد، هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های وی نشان نداده اند.
لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.

این زندانی عقیدتی مدتی بعد، در نامه‌ای سرگشاده به ذکر مستند موارد حقوقی نقض شده در فرآیند بازداشت، بازجویی، تشکیل دادگاه و صدور حکم و سپس اجرای آن در پرونده همسرش پرداخت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates