04.04.2013

یک عضو مجلس خبرگان رهبری: نظارت خبرگان برعملکرد رهبر مبنای قانونی ندارد

دیگربان: محسن حیدری یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفته نظارت این مجلس بر عملکرد رهبر «در هیچ جای قانون نیامده و هیچ اصلی در قانون اساسی وجود ندارد که دال بر نظارت مجلس خبرگان بر رهبری باشد.»

آقای حیدری این مطلب را روز پنجشنبه (۱۵ فروردین) در گفتگویی که از وی در سایت «جهان‌نیوز» منتشر شده٬ بیان کرده است.

وی گفته این تلقی که مجلس خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری است «اشتباه» است٬ چراکه این مجلس تنها «مراقبت می‌کند که آیا رهبر هنوز شرایط لازم {برای رهبری} را دارد یا آن‌ها را از دست داده است.»

حیدری افزوده «اگر برای مجلس خبرگان محرز شد که یکی از شرایطی که قانون برای رهبری گذاشته، از بین رفته، این مجلس عزل رهبری را ‌اعلام می‌کند.»

مجلس خبرگان رهبری به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی و مذهبی سال‌هاست کارکرد اصلی خود که‌‌‌‌ همان نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است را از دست داده و به یکی از نهاد‌های تحت نظر وی تبدیل شده است.

بسیاری از اعضای این مجلس٬ نمایندگان خامنه‌ای در ارگان‌ها، نهاد‌ها و شهر‌های بزرگ هستند که نفوذ قابل توجهی در مجموعه تحت مدیریت خود دارند.

رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن منابع مالی و اعطای پست‌های مذهبی در نهاد‌ها و ارگان‌ها به اعضای مجلس خبرگان رهبری آن‌ها را به حقوق بگیران ثابت حاکمیت تبدیل کرده است.

بیشتر اعضای مجلس خبرگان رهبری در چهار سال گذشته برای حفظ منافع خود و تحت پوشش مصالح نظام حاضر نشدند از نقش خامنه‌ای در سرکوب‌ خونبار مردم سئوال کنند.

اعضای این مجلس طی این مدت با صدور اطلاعیه‌هایی از عملکرد علی خامنه‌ای در واکنش به اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ حمایت کرده و بر ضرورت برخورد با رهبران جنبش سبز تاکید کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates