29.12.2016

‘اجساد طالبان به ایران انتقال یافته و برایشان مراسم عزاداری برپا شده است’

بی‌بی‌سی: ناصر مهری، سخنگوی والی فراه، در غرب افغانستان، به بی‌بی‌سی گفته است که اجساد شماری از کشته‌شدگان طالبان در درگیرهایی در این منطقه، به ایران منتقل شده است.

آقای مهری در همین رابطه افزوده است که نیروهای استخباراتی افغانستان همچنین به اطلاعاتی دست یافته‌اند که برای این افراد در خاک ایران، مراسم عزاداری نیز برپا شده است.

او در عین حال تاکید کرده است که نمی‌تواند دقیقا بگوید که این افراد تبعه ایران بودند اما به گفته او این رویداد نشان دهنده حمایت ایران از طالبان است.

پیش از این گزارش‌های غیررسمی از حضور نیروهای ایرانی سپاه پاسداران در بین طالبان منتشر شده بود.

در همین خصوص یکی از دیپلمات‌های ایران در افغانستان که نخواست نامش فاش شود، ادعای حضور نیروهای ایرانی را در بین مخالفان مسلح رد کرد. وی تاکید کرده است که ایران از ابتدا از دولت مرکزی افغانستان حمایت کرده است و به این روند ادامه می‌دهد.

دولت ایران پیش از این ادعاهای حمایت از طالبان را نیز رد کرده بود اما گفته است با این گروه در ارتباط است. در همین رابطه پیش از این کاخ ریاست جمهوری افغانستان با ابراز نگرانی از تماس تهران با طالبان گفته بود که رفتار کشورها باید دولت محور باشد.

به گفته سخنگوی والی فراه، طالبان از دو ماه قبل به این سو حملات زیادی را به مناطق مختلف فراه انجام دادند که با تلفات سنگین رو به رو شدند.

آقای مهری می‌گوید در جمع تلفات طالبان در این درگیری‌ها شماری از اتباع کشور پاکستان نیز دیده می‌شدند.

به گفته وی، آغاز و پیشرفت برخی از پروژه‌های اقتصادی در این ولایت باعث افزایش حملات ستیزه‌جویان در این ولایت شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates