31.12.2016

وکیل آرش صادقی: دادستانی برای مرخصی او و همسرش وثیقه خواسته

بی‌بی‌سی: وکیل آرش صادقی، زندانی سیاسی که بیش از دو ماه است اعتصاب غذا کرده، می‌گوید دادستانی برای دادن “مرخصی” به آقای صادقی و همسرش درخواست “وثیقه” کرده است.

امیر رئیسیان، وکیل آقای صادقی، در توییتر خود نوشته و همین‌طور به یکی از سایت‌های خبری در ایران گفته است که دادستانی برای “مرخصی درمانی” آرش صادقی و “مرخصی” همسرش، گلرخ ابراهیمی، وثیقه خواسته است.

آقای رئیسان می‌گوید روز یکشنبه وثیقه را به دادگاه خواهد برد.

آقای صادقی، که به ۱۹ سال حبس محکوم شده‌ است، خواهان آزادی همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی است که برای گذراندن ۶ سال حبس به زندان اوین منتقل شده است. یکی از مستندات اتهام‌های خانم ایرایی داستان منتشرنشده‌ای است که او درباره سنگسار نوشته بود.
نامه نماینده مجلس به رییس قوه قضاییه

امروز الیاس حضرتی، نماینده مجلس ایران، در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواهان “دستور صریح و سریع” او برای رسیدگی به مطالبات آرش صادقی و علی شریعتی، شده است. علی شریعتی هم مانند آرش صادقی بیش از دو ماه است که اعتصاب غذا کرده است.

آقای حضرتی در نامه خود به رئیس قوه قضاییه ایران گفته است به دلیل برخورد امنیتی با مجرمان سیاسی این افراد “از حقوق مسلم خودشان محروم شده‌اند” و ” بی‌توجهی به مطالبات قانونی این زندانیان منجر به این شده است که برخی از آنان دست به اعتصاب غذا بزنند”.

نماینده مجلس ایران گفته است که رئیس قوه قضاییه و مسئولان زندان موظف به حفظ سلامتی زندانیان هستند. او از صادق لاریجانی خواسته دستور رسیدگی به مطالبات آقایان صادقی و شریعتی را بدهد ” تا آسیبی به آنان وارد نشود و اگر حقی از آنان ضایع شده، اعاده گردد.”

روز گذشته محمود صادقی، دیگر نماینده مجلس هم گفت پیگیر وضعیت آقایان صادقی و شریعتی است. احمد مازنی، نماینده دیگر مجلس هم با حمایت از آرش صادقی گفته است که متهمانی مانند او باید در دادگاه‌هایی با هیئت منصفه محاکمه شوند.

محمدعلی ابطحی گفته برخورد قوه قضاییه با آرش صادقی “نشانه ضعف حاکمیت” است.رحمت الله حافظی، نماینده شورای شهر هم گفته است که از دادستانی خواسته تا به عنوان پزشک بتواند با آرش صادقی ملاقات کند.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور ایران، هم قول پیگیری وضعیت آرش صادقی را داده است.

آرش صادقی، زندانی سیاسی ترند اول جهانی در توییتر شد
اعتصاب غذای طولانی هفت زندانی در ایران

در هفته‌های اخیر چند زندانی در ایران اعتصاب غذا کرده‌اند. در شصت و هشتمین روز اعتصاب غذای آرش صادقی و با شدت گرفتن نگرانی‌ها از وضعیت جسمی او حرکت گسترده‌ای در حمایت از او شکل گرفته و عده‌ای از فعالان و مردم عادی با شعارنویسی در خیابان‌ها و شبکه‌های اینترنتی خواهان رسیدگی به خواسته‌های او شده‌اند.

علی شریعتی، دیگر زندانی اعتصابی، از آغاز حبسش در آبان ماه اعتصاب غذا کرده است. یکی از جرایم آقای شریعتی شرکت در تجمع اعتراض به اسیدپاشی‌های اصفهان در سال ۱۳۹۳ بوده است.

خانواده علی شریعتی از وخامت حال او خبر می‌دهند.
الیاس حضرتی، نماینده مجلس، در نامه خود به صادق لاریجانی نوشته است: ” برای جمهوری اسلامی شایسته نیست که به خاطر تعداد انگشت شمار زندانی سیاسی، در سطح جهانی متهم به نقض حقوق بشر و حقوق زندانیان شده و تصویر نامناسبی از آن برای جهانیان ترسیم شود.”

آقای حضرتی خواهان تجدید محاکمه زندانیان اعتصابی و تخفیف مجازات آنها شده است.

سعید شیرزاد، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری مجد، مهدی کوخیان، محمدعلی طاهری و نزار زکا، شهروند لبنانی، زندانیان دیگری هستند که از اعتصاب غذای آنها ابراز نگرانی شده است.

مرتضی مرادپور، زندانی دیگری که اعتصاب غذا کرده بود با قول آزادی از طرف مسئولان قضایی اعتصاب غذایش را شکست و آزاد شد.

مادر مرتضی مرادپور یکی از کسانی است که در روزهای اخیر از آرش صادقی خواسته‌اند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates