05.01.2017

تذکر ۴۶ نماینده مجلس ایران به روحانی: برادرتان را به قوه قضاییه معرفی کنید

رادیوفردا: حسین فریدون، دستیار ویژه رییس‌جمهوری اسلامی، چند ماه است که از سوی اصولگرایان به فساد مالی متهم شده است.

۴۶ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، خواستار برخورد او با برادرش حسین فریدون شدند.

به گزارش ایلنا، این نمایندگان در تذکر کتبی خود از رییس‌جمهوری ایران خواسته‌اند که برادرش حسین فریدون را به قوه قضاییه معرفی کند تا به اتهاماتش در «زمینه مفاسد اقتصادی» رسیدگی شود.

نامه این نمایندگان روز چهارشنبه ۱۵ دی از سوی اکبر رنجبرزاده‌، عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

این نامه در بحبوحه تنش میان مقام‌های قوه قضاییه با حسن روحانی نوشته شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

رییس جمهوری ایران و دیگر اعضای دولت پیشتر خواستار آن شده بودند که افراد مرتبط با پرونده بابک زنجانی مشخص شود و با اعدام او «جعبه سیاه» این پرونده از بین نرود.

در مقابل صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه گفته است اگر بنا به پیگیری باشد، باید ادعای بابک زنجانی هم مبنی بر کمک به ستاد انتخاباتی روحانی بررسی شود.

پس از آن حسن روحانی توییت کرد که دولت حاضر است همه دخل و خرج خود را منتشر کند و به قوه قضاییه هم پیشنهاد داد همین کار را بکند.

در مقابل، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه هم در پاسخ به توییت حسن روحانی، وی را به «فریبکاری» و «شفاف‌نمایی» متهم کرد و گفت این فشارها به قوه قضاییه تا انتخابات ادامه خواهد یافت.

اکنون ۴۶ نماینده محافظه‌کار مجلس در نامه‌ای همسو با قوه‌ قضاییه خواستار معرفی برادر رییس‌جمهوری ایران به قوه قضاییه شده‌اند.

حسین فریدون، دستیار ویژه رییس‌جمهوری اسلامی، چند ماه است که از سوی اصولگرایان به فساد مالی متهم شده است. پرونده تحصیلی وی نیز هم‌اکنون از سوی این طیف از نمایندگان در حال بررسی است.

به نوشته‌ رسانه‌های اصولگرا، حسین فریدون در زمان بحران ارزی در دولت محمود احمدی‌نژاد، همراه با علی صدقی، از مدیران بانکی، یک صرافی تاسیس کرده بود.

به نوشته روزنامه کیهان، به توصیه حسین فریدون بود که علی صدقی به مدیرعاملی بانک رفاه منصوب شد؛ مدیری که پس از افشای «حقوق‌های نجومی» از کار برکنار شد.

حسین فریدون که دیپلمات سابق وزارت امور خارجه است، در مذاکرات هسته‌ای به عنوان نماینده حسن روحانی در گفت‌وگوها حضور داشت.

تیرماه سال ۹۵ سیدمحمدجواد ابطحی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و جواد کریمی‌قدوسی سه نماینده جبهه پایداری در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار ممنوع‌الورودی برادرش به ریاست جمهوری شده بودند.

جواد کریمی قدوسی، که به تازگی افشای جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی از سوی وی جنجال به‌پا کرد، روز چهارشنبه اتهامات دیگری علیه حسن روحانی و برادرش مطرح کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates