05.04.2013

ایران صحنه تعلیم چریک برای سوریه؟

صدای‌آمریکا: خبرگزاری رویتر به نقل ازنیروها و فعالان سوری می گوید دولت سوریه گروه هائی از شبه نظامیان را برای آموزش نبردهای چریکی به یک پایگاه سری در ایران می فرستد تا نیروهای مسلح خود را که در طول دو سال جنگ، و فرار و پناهدگی نفرات تضعیف شده است تقویت کند.

رویترز می گوید با چهار رزمنده ای که گفته اند در ایران دوره آموزشی دیده اند، و نیز با منابعی در اپوزیسیون، که آنها هم از تهیه مستندهائی در این باره خبر داده اند، مصاحبه کرده است.

رویترز می گویدرئیس تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل و یک دیپلمات غربی گفته اند ایران، حامی اصلی اسد، به تعلیم دست کم ۵۰ هزار شبه نظامی کمک می کند، و هدف آن است که شمار این نیرو به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد، هرچند که آنها نگفته اند تعلیمات در کجا انجام می گیرد.

رویترز می گوید در وزارت امور خارجه ایران هیچ کس برای اظهار نظر در این باره در دسترس نبود، اما مقامات ایران بارها منکر مشارکت نظامی در مناقشه سوریه شده اند و گفته اند که برای اسد فقط کمک های نوعدوستانه و حمایت سیاسی فراهم می کنند.

رویترز می گوید یک منبع امنیتی سوریه که خواسته است معرفی نشود ضمن تکذیب فرستادن شبه نظامیان به ایران گفته است “ما برای این نوع مبارزه نیروهای ویژه خود را خودمان تعلیم می دهیم” و افزوده است ” مااز سال ۲۰۰۶ واحدهای تعلیم دیده برای جنگ های چریکی داشته ایم، چه نیازی داریم که نفرات به ایران بفرستیم”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates