01.02.2017

وزیر صنعت ایران اتهام فساد مالی را ‘دروغ’ خواند

بی‌بی‌سی: محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اتهام فساد مالی که احمد توکلی علیه او مطرح کرده را رد کرده است.

آقای نعمت زاده، امروز سیزدهم بهمن (اول فوریه) در پایان جلسه هیات دولت ایران “همه” اتهامات مطرح شده در نامه آقای توکلی را رد و او را به “دروغ” گویی متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا وزیر صنعت ایران گفته است “همه این نامه دروغ است و آقای توکلی باید در این باره توضیح دهد. من قبلا از ایشان شکایت کرده‌ام و دادگاه نیز به او گفته است صحبت‌هایشان را تمام کنند اما متاسفانه ایشان گاهی از این حرف‌ها می‌زنند”.

بیشتر بخوانید:درباره محمدرضا نعمت زاده، وزارت صنعت، معدن و تجارت

احمد توکلی از نمایندگان پیشین مجلس ایران که موسس یک نهاد غیردولتی مبارزه با فساد با نام “دیده بان شفافیت و عدالت” است سه روز پیش در نامه ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، خواستار عزل آقای نعمت زاده شده بود.

آقای توکلی، وزیر صنعت را به فساد مالی متهم کرده و او را با “وزیر میلیاردر ویژه خوار” خوانده است.
این نامه می گوید “آقای نعمت زاده در جلسه علنی ۱۶ آذر ۹۴ مجلس اذعان کرد که در ۱۹ شرکت عضو هیئت‌مدیره بوده ولی مدعی شد که اغلب این عضویت در هیات‌مدیره‌ها به دلیل استفاده از تجربیات ۴۰ ساله وی و بدون سهامداری واقعی بود بلکه به صورت عمدتا مدیریتی و با واگذاری یک سهم به عنوان عضو هیأت مدیره [… بوده و] از ما هم امضا گرفتند که این سهم متعلق به شما نیست این خلاف‌گویی در خانه ملت وقتی آشکار می‌شود که بدانیم که همسر وی، خانم مریم بختیار و دخترانش شبنم و زینب نعمت زاده در ۱۰ شرکت زیر مدیرعامل، رئیس، نایب‌رئیس و عضو هیات‌مدیره یا بازرس هستند”.

نامه آقای توکلی می گوید “به رغم اصرار سیاستمداران، نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه وزیر نیز به سکوت ادامه می‌دهد؛ اما این پرسش برای مردم بسیار جدی است: چگونه می‌توان پذیرفت کسی که تا سال ۱۳۸۷ مستخدم دولت بوده است و همه بنگاه‌هایی که ثبت کرده‌اند مربوط به سال‌های ۱۳۸۹ به بعد است، طی سه چهار سال از راه درست و بدون رانت به ثروت افسانه‌ای ۱۰۰۰ میلیاردی برسد؟”

در این نامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور ایران آمده “مردم درشگفت‌اند که چرا دولت از چنین عنصری حمایت می‌کند. دیده‌بان شفافیت و عدالت مصرانه از جنابعالی می‌خواهد که رئیس‌جمهور محترم را به عزل وزیر میلیاردر ویژه خوار که نه تنها به آبروی دولت بلکه به آبروی حکومت ضربه زده است، راضی بفرمایید”.

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران حدود یک ماه پیش گفته بود “وزیری با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه مسئول مالی ستاد روحانی بود” که به نظر می رسید اشاره‌ای تلویحی به آقای نعمت زاده باشد.

بیشتر بخوانید:
سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره منابع مالی ستاد انتخاباتی روحانی ابهاماتی مطرح کرد
آقای نعمت زاده در شمار پرسابقه ترین وزرا در ایران است. او از سال ۱۳۵۸ به عنوان وزیر کار در دولت ابوالحسن بنی صدر وارد هیات دولت شد و در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی هم مدتی وزیر صنایع بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates