08.04.2013

ولایتی: نامزد نهایی ما بر اساس دیدگاه رهبر انتخاب می‌شود

بی‌بی‌سی: علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید ائتلاف سه‌گانه‌ای که او عضو آن است، قصد ندارد با ائتلاف دیگر اصولگرایان به نام ائتلاف پنج‌گانه ادغام شود.

آقای ولایتی در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفته است ائتلاف سه‌گانه برنامه‌ای برای اجماع با ائتلاف پنچ‌گانه اصولگرایان ندارد.

ائتلاف سه گانه به نام ‘ائتلاف پیشرفت’ یا ائتلاف ۱+۲ متشکل از علی اکبر ولایتی (مشاور ارشد رهبر ایران و وزیر خارجه دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی)، غلامعلی حداد عادل (رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم) و محمدباقر قالیباف (شهردار تهران) است.

بعضی تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که اصولگرایان با یک چهره شاخص واحد در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲ شرکت نکنند، ممکن است آرای آن‌ها در مقابل آرای نامزد جناح رقیب شکسته شود.

علی اکبر ولایتی، از ائتلاف سه‌گانه پیشرفت، امروز ۱۸ فروردین، در جمع خبرنگاران گفته است این ائتلاف رأس خاص و رهبر ندارد و نفر نهایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری این ائتلاف با توجه به دیدگاه رهبر ایران و با تشخیص سه عضو ائتلاف مشخص می‌شود.

مشاور ارشد امور بین‌الملل رهبر ایران وعده داده است که این ائتلاف سه‌گانه، قدرتمند‌ترین دولت پس از انقلاب را تشکیل خواهد داد.

به گفته آقای ولایتی، قرار است افراد مختلف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی معرفی شوند تا به گفته او “مردم بدانند قرار است به یک تیم قوی شناخته شده رأی بدهند”.

مشاور رهبر ایران می‌گوید کشور در “تک سلیقه‌ای اداره شدن” پیشرفتی ندارد و باید به صورت جمعی اداره شود.

او در پاسخ به این سوال که “چرا یکی از سه نامزد ائتلاف سه‌گانه بیش از دو نفر دیگر تبلیغ می‌کند” گفته است، افراد در روش‌های تبلیغ آزادند، اما “هر سه نفر به ائتلاف پایبند هستند”.
ائتلاف پنج‌ در آستانه انتخاب

محمدرضا باهنر، عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان هم چند روز پیش در جمع خبرنگاران درباره نامزد اصلی این ائتلاف گفته بود، ملاک این گروه بیشتر نظرسنجی‌هاست و ائتلاف پنج‌گانه سعی می‌کند قبل از آغاز ثبت نام به یک رأی واحد برسد.

باهنر از ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفته بود محمد خاتمی در صورت نامزدی در انتخابات رأی منفی هم خواهد داشت

ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان را محمدرضا باهنر (نایب رئیس دوم مجلس نهم)، منوچهر متکی (وزیر خارجه سابق در دولت محمود احمدی‌نژاد)، یحیی آل‌اسحاق (رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران)، مصطفی پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کشور و وزیر کشور سابق در دولت محمود احمدی‌نژاد) و محمدحسن ابوترابی فرد (نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم) تشکیل می‌دهند.

این ائتلاف به تازگی اعلام حضور کرده است.

یکی از خبرنگاران از آقای باهنر، عضو ائتلاف پنج‌گانه پرسیده بود “اگر اکبر هاشمی رفسنجانی یا محمد خاتمی در انتخابات شرکت کنند، آیا اصولگرایان برای شکسته نشدن آرا، از نامزد واحد حمایت می‌کنند؟”

مشاور ارشد رهبر ایران در پاسخ گفته بود که به دنبال “مدیریت واحد بر اصولگرایان” است اما بر اساس مقتضیات زمان تصمیم می‌گیرد.

آقای باهنر پیش‌تر گفته بود که محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی در صورت شرکت در انتخابات طبق نظرسنجی‌ها رأی بالایی دارند اما “رأی منفی” آن‌ها هم بالاست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates