28.02.2017

نماینده مجلسی که نادان است: نمی دانستم توییتر فیلتر است!

عصرایران: مدیریت کانال تلگرامی، اینستاگرام، وب‌سایت و دیگر رسانه‌ها و وسایل ارتباطی‌ام برعهده همکاران دفتر است، اما قضیه توییتر متفاوت است و تصمیم گرفتم شخصا در توییتر بنویسم.
اخیرا چندین و چند چهره‌ سیاسی با افتتاح حساب کاربری رسمی در توییتر، گامی دیگر در مسیر سیاست‌ورزی مدرن برداشته‌اند و جالب آن‌که برخلاف تصور رایج، هر دو طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در میان این سیاسیون پیشگام در استفاده از توییتر نمایندگانی دارند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه شهروند نوشت: سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین سخنگوی فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس دهم ازجمله اصولگرایانی است که به‎تازگی حساب کاربری خود در توییتر را افتتاح کرده و این درحالی است که توییتر که برخلاف اینستاگرام بسیار بیشتر مورد استقبال سیاسیون قرار گرفته، فیلتر است. در این گفت‌وگوی کوتاه نظر نقوی‌حسینی را از تجربه جدیدش جویا شدیم.

چه شد که تصمیم به افتتاح حساب توییتر گرفتید؟ آیا خودتان توییت می‌کنید یا مدیریت آن ‌را به مسئولان دفترتان سپرده‌اید؟

خیر، خودم شخصا می‌نویسم. اتفاقا مدیریت کانال تلگرامی، اینستاگرام، وب‌سایت و دیگر رسانه‌ها و وسایل ارتباطی‌ام برعهده همکاران دفتر است، اما قضیه توییتر متفاوت است و تصمیم گرفتم شخصا در توییتر بنویسم.

یکی از توییت‌های مهمی که در این مدت کوتاه نوشتید، مربوط به روز استیضاح بود. توییتی که بسیار هم مورد استقبال قرارگرفت و بارها ریتوییت شد و واکنش‌های بسیاری برانگیخت. ماجرا از چه قرار بود؟

اولا بگویم که این توییت مربوط به پیش از رأی‌گیری برای استیضاح بود. بازخوردها هم جالب بود. با هشتگ «استیضاح آخوندی» نوشتم فراکسیون امید در خدمت دولت، فراکسیون مستقل تابع لاریجانی؛ اصولگرایان هم سردرگم! فقط می‌توانم بگویم: کجاست مدرس؟! جالب این‌که یکی از دوستان هم گفت که مجسمه مدرس روبه‌روی ساختمان مجلس با عصبانیت هر روز از نمایندگان گلایه‌مند است!

و اما آن سوال اصلی؛ شما چگونه توییتری شده‌اید؟ مگر نه این‌که توییتر در کشورمان فیلتر است؟!

باور می‌کنید زمانی که توییترم را راه‌اندازی کردم، نمی‌دانستم فیلتر است.

راستش، نه!

باور کنید نمی‌دانستم. اتفاقا چند روز بعد از این‌که توییترم فعال شد، یکی از دوستان به بنده اطلاع داد که توییتر فیلتر است.

پس با این حساب فیلترشکن شما همیشه روشن است؟!

خب، واقعا فرصت فکر کردن به این مسائل وجود ندارد؛ سیستم را روشن و سایت مورد نظرم را باز می‌کنیم. (با خنده) شما همیشه به‌دنبال جنجال هستید!

بگذریم؛ آیا قصد ندارید با توجه به جایگاه‌تان به‌عنوان نماینده مردم در مجلس اقدامی در مسیر رفع فیلتر توییتر انجام دهید؟! به‌طورکلی با توجه به این‌که در این چند روز فضای توییتر را دیده‌اید و با آن آشنا شده‌اید، آیا فکر می‌کنید مسدود بودنش ضرورت دارد؟!

ما که کاره‌ای نیستیم. من هم مثل شما. ولی به‌هرحال از توییتر استفاده می‌کنم و می‌توانم این را بگویم که برخلاف دیگر درگاه‌های ارتباطی آنلاین، شخصا مسئولیت توییترم را برعهده دارم و خودم در توییتر می‌نویسم!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates