04.03.2017

حمله لاریجانی به منتقدان سقف حقوق مدیران

بی بی سی: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، به منتقدان مصوبه اخیر مجلس برای سقف حقوق کارکنان و مدیران دولتی حمله کرده و گفته سوابقی از دریافتی‌های خود این منتقدان وجود دارد که او نمی‌خواهد افشایشان کند.

آقای لاریجانی امروز، شنبه ۱۴ اسفند، در جلسه علنی مجلس گفت: “نمی‌خواهم نام بعضی از آقایانیرا که حرف‌هایی را مطرح کرده‌اند بیان کنم. به دلیل اینکه این افراد سابقه در مجلس دارند و دریافتی‌های آنان از مجلس مشخص است. بنابراین آنقدر جانماز آب نکشند و بنده اطلاع دارم که چگونه بوده‌اند.”

آقای لاریجانی از فرد مشخصی نام نبرده و جزئیات دریافتی‌های مورد ادعایش را بیان نکرده است.

او در دفاع از مصوبه مجلس گفته است سقفی که مجلس برای حقوق کارکنان دولت تعیین کرده است صرفا به موارد تخصصی و یا افراد شاغل در “مناطق محروم” مربوط می‌شود و شامل حال مقام‌های عالی نخواهد شد و مدیران به خواست شورای نگهبان به این مصوبه اضافه شدند.

حقوق بالای مدیران در ماه‌های اخیر یکی از محورهای حمله رسانه‌ها و چهره‌های محافظه‌کار به دولت حسن روحانی بوده است.

در روزهای اخیر شماری از محافظه‌کاران به تندی به مصوبه مجلس برای سقف حقوق‌ها اعتراض کرده‌اند. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، که ائتلافی از چند گروه محافظه‌کار است، مصوبه مجلس را “شرم آور” و “ریشخند عدالت” توصیف کرده است.

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، گفتهمصوبه سقف حقوق‌ها “نقطه سیاهی” است و پست‌های مدیریتی را به “جایگاه غارت” تبدیل می‌کند.

چند نماینده فعلی و سابق دیگر هم اظهار نظرهای مشابهی کرده‌اند.

اما علی لاریجانی گفته است مصوبه مجلس ارتباطی با حقوق‌های بالای مدیران ندارد. مطابق مصوبه مجلس حقوق ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومانی برای مقام‌‎های دولتی تعیین شده اما سقف پرداخت‌ها تحت شرایطی می‌تواند تا ۶۰ درصد بالا برود.

نمایندگان سقف تعیین شده را ۲۴ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

آقای لاریجانی گفته “مبنای ماده مذکور برای کنترل حقوق مدیران بود تا جلوی حقوق‌های نجومی گرفته شود” اما تبصره‌ای هم داشت که “بعضی از کارکنان تخصصی و افرادی که در مناطق محروم کار می کنند” حقوق بالاتری بگیرند.

او گفت مجلس به خواست شورای نگهبان پست‌های مدیریتی را نیز به این تبصره اضافه کرد.

علی لاریجانی درباره منتقدان گفت “برخی از این تشکل‌ها که به تازگی به وجود آمده و در فضای انتخابات نیز قرار داریم با یک بیان بی ادبانه نسبت به مجلس حرف‌های نادرست بیان کرده اند.”

او گفت: “شما چرا به شورای نگهبان این موضوع را نمی گویید؟ شورای نگهبان عامل این مسئله بوده که با بخش مدیریتی مصوبه مشکل دارد… چرا شما به شورای نگهبان چیزی نمی‌گویید؟ لابد می‌ترسید صلاحیت آقایان را رد کند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates