06.03.2017

اظهارات کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد، مخالف امنیت ملی شناخته شد

بی‌بی‌سی: محمد جواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس ایران گفته است که این هیئت سخنان جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در نمازجمعه این شهر را در تضاد با امنیت ملی کشور دانسته و به او تذکر داده است.

روز گذشته اعلام شد که ۱۸ نماینده سنی مجلس در اعتراض به سخنان آقای کریمی قدوسی در مشهد، نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتند، سخنان او را “تفرقه‌‌آمیز” و خارج از حیطه نمایندگی دانستند و به گفته آنها سبب “نارضایتی، اختلاف” و “حتی نا امنی اجتماعی” می‌شود.

به گفته آقای جمالی این نامه که همراه با فایل صوتی سخنان آقای کریمی قدوسی ارسال شده بود، از سوی آقای لاریجانی جهت بررسی به هیئت نظارت ارجاع داده شد.

آقای جمالی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت: “با توجه به استماع فایل صوتی سخنرانی آقای کریمی قدوسی و اظهارات ایشان در این جلسه و همچنین صحبت‌های نمایندگان اهل سنت، تمامی اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان سخنان آقای کریمی قدوسی را خلاف شئون نمایندگی و در تضاد با امنیت ملی دانسته و تذکرات لازم به ایشان داده شد.”

قرار است این هیئت هفته آینده تصمیم نهایی خود را درباره این موضوع اعلام کند.

آقای کریمی قدوسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته مشهد با اشاره تلویحی به دفن ابوبکر و عمر بن خطاب، از خلفای راشدین در مسجد النبی و در کنار پیامبر اسلام، از دفن اکبر هاشمی رفسنجانی در کنار آیت‌الله خمینی انتقاد کرد.

او از الفاظی استفاده کرده بود که “توهین” به مقدسات اهل سنت تلقی شد.

در واکنش به نامه نمایندگان سنی، آقای کریمی قدوسی نیز نامه‌ای منتشر کرده است و در آن توضیح داده “جریان فتنه، انحراف، نفاق، اسلام آمریکایی و اعتراض به کل این جریان” هدف اصلی مواضع او بوده است.

با این حال او در این نامه نوشت که “انتظار نبود بعضی از همکاران از فراکسیون اهل سنت در دیدار با سران فتنه در هفتم اسفند ماه ۱۳۹۵ شرکت کنند.”

به گفته او، این دیدار در حالی انجام شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران چند روز پیش از آن “نسبت به قهر مردم با فتنه‌گران” مواضع شفافی را اعلام کرده بود.

اشاره آقای قدوسی به دیدار حدود پنجاه نماینده عضو فراکسیون امید (اصلاح‌طلب و میانه‌رو) از جمله چند نماینده سنی عضو این فراکسیون با محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در سالگرد انتخابات مجلس دهم ایران بوده است.

رسانه‌ها و چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبران اصلاح‌طلبان و معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از عنوان “فتنه‌گر” استفاده می‌کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates