08.04.2013

بنیامین نتانیاهو: برای مقابله با تهدید ایران به هیچ کشوری اعتماد نخواهیم کرد

رادیوفرانسه: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می گوید که اسرائیل برای مقابله با تهدید اتمی ایران نمیتواند به هیچ کشور دیگر حتی به دوستان نزدیک خود اعتماد کند.

نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه در مراسم گشایش یادبود قتل عام یهودی‌ها در جنگ دوم جهانی در بیت المقدس گفت که اسرائیل از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران استقبال می کند اما در هیچ حالتی «سرنوشت خود را بدست کشورهای دیگر، حتی دوستان نزدیک خود» نخواهد سپرد.

بنیامین نتانیاهو، در اظهارات دیروز خود گفت: «قتل عام یهودیان، باعث شد که ما با قاطعیت بیشتر، برای دفاع از خود بر نیروهای خودمان متکی گردیم.»

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار ماه آوریل خود از اسرائیل، تعهد کرده بود که برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی، تمامی تلاش‌های لازم را بکار خواهد برد.

نخست وزیر اسرائیل، یادآوری کرد که ایران بطور علنی تمایل خود برای نابودی اسرائیل را اعلام کرده و برای رسیدن به این هدف تمامی امکانات خود را بکار خواهد گرفت.

وی با یادآوری این موضوع که رهبران ایران اسرائیل را به «یک غده سرطانی» تشبیه کرده اند گفت: «کینه علیه یهودیان اکنون چهره بدل کرده و به کینه کشتارجویانه علیه دولت اسرائیل بدل شده است.»

بگزارش خبرگزاری فرانسه، شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل، نیز در سخنانی در مراسم یادبود قتل عام یهودیان گفت رهبران ایران قتل عام یهودیان را انکار و اسرائیل را به یک قتل عام دیگر تهدید می کنند.

رئیس جمهور اسرائیل به روحیه یهودی‌ستیزی در شماری از کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد و گفت شرم آور است که عده ای از تجارب تلخ یهودیان نیاموخته اند و از بحران‌های کنونی برای ایجاد احزاب ضد یهودی استفاده می کنند.

مراسم اصلی یادبود قتل عام یهودیان امروز دوشنبه در اسرائیل و لهستان برگزار می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates