17.03.2017

دادستان کل ایران می‌گوید لیست‌ تازه‌ای در ارتباط با دوتابعیتی‌ها به وزارت اطلاعات داده است

رادیوفردا: محمدجعفرمنتظری دادستان کل ایران می‌گوید دومین لیست اسامی کسانی را که تابعیت دوگانه یا اقامت کشور دیگری دارند و ممکن است در شغل‌های رسمی فعال باشند به وزارت اطلاعات ارسال کرده است. آقای منتظری می‌گوید لیست تازه ۵۲ نفره است.

بنا بر گفته او لیست قبلی که شامل ۱۶ تن می‌شد، به سه گروه افراد دارای گرین کارت (کارت سبز آمریکا)، تابعیت دوگانه و اقامت تقسیم شدند.

آقای منتظری می‌گوید در پی بررسی وزارت اطلاعات مشخص شد هیچکدام از ۱۶ نفر تابعیت کشور دومی را نداشتند و تنها گرین کارت داشتند که مدت اعتبار آن به پایان رسیده بود. به گفته دادستان کل کشور دو تن از این افراد در سمت مشاور به مقامات عالی دولتی خصوصا در جریان برجام فعال بودند.

مرداد ماه گذشته گزارش‌ها حاکی از بازداشت موقت عبدالرسول دری‌اصفهانی، از افراد تیم هسته‌ای ایران در حوزه بانکی بود. اگرچه دادستان کل کشور و وزیر اطلاعات می گویند هیچ کس در میان ۱۶ نفر دو تابعیتی نیست، اما سخنگوی قوه قضاییه روز ۱۵ اسفند درپاسخ به سئوالی درباره صدور کیفرخواست برای پرونده «د . الف»،عضو «دو تابعیتی»تیم مذاکره اتمی گفت که برای «این فرد قرار صادر شد و پرونده به دادگاه رفت».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates