09.04.2013

علیرغم پیگیری علی مطهری: مجلس مانع از رفع ابهام پرونده بهشتی شد

دیگربان: پیگیری علی مطهری برای مشخص شدن علت مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس با اعلام رضایت ۱۳۴ نماینده مجلس از توضیحات مصطفی محمدنجار٬ وزیر کشور ناکام ماند.

آقای مطهری روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین) در ارتباط با پرونده قتل ستار بهشتی وزیر کشور را به مجلس کشانده بود که ۱۳۴ نماینده مجلس برخلاف وی از توضیحات وزیر کشور درباره این پرونده قانع شدند.

مطهری در این جلسه از محمد‌نجار درباره علت مرگ این وبلاگ‌نویس پرسش‌هایی مطرح کرد و گفت که به خاطر عذرخواهی نکردن مقام‌های مسئول از خانواده ستار بهشتی و بی‌اعتنایی به جلب رضایت آنها٬ این پرونده را پیگیری کرده است.

محمدنجار نیز در پاسخ گفت که «هیچ مسئولی در ناجا٬ وزارت کشور و قوه قضائیه از این وقایع رضایت ندارد» و «ناجا به محض وقوع این تخلف رئیس پلیس فتا از مقام خود عزل و مامورین خاطی» را به دادگاه معرفی کرد.

وزیر کشور افزود: «ما برای کاهش آلام خانواده متوفی کمک‌های لازم مادی و معنوی را انجام داده‌ایم و عذرخواهی ساده مشکلی را حل نخواهد کرد.»

این توضیحان محمدنجار نتوانست مطهری را قانع کند که در ‌‌نهایت این سوال به رأی گذاشته شد و نمایندگان با ۱۳۴ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع توضیحات محمدنجار درباره پرونده مرگ بهشتی را قانع کننده دانستند.

در جریان حضور وزیر کشور در مجلس نیز اسماعیل کوثری با انتقاد از پیگیری این پرونده از سوی مطهری در تذکری شفاهی از وی پرسید که چرا تاکنون پرونده «دانشمندان هسته‌ای ترور» شده را پیگیری نکرده است.

مطهری نیز در پاسخ به این پرسش گفت: «ما به عنوان نمایندگان مجلس باید از افرادی حمایت کنیم که نه حکومت و نهاد خاصی از آن‌ها حمایت نمی‌کند و مردم نیز جرأت حمایت از آن‌ها را ندارند.»

ستار بهشتی وبلاگ‌نویس اهل رباط‌کریم آبان ماه سال گذشته از سوی پلیس فتا بازداشت و در حین بازجویی جان خود را از دست داد که تاکنون علت اصلی مرگ وی مشخص نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates