28.03.2017

یک نماینده مجلس: پارازیت‌های شیراز از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی ارسال می‌شود

رادیوفردا: نماینده شیراز در مجلس ضمن تایید گزارش‌ها درباره مشکلات ناشی از ارسال پارازیت‌ها در این شهر گفت که این پارازیت‌ها از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی ارسال می‌شود.

علی اکبری روز دوشنبه هفتم فروردین در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا خبر داد که درباره موضوع ارسال پارازیت‌ها در شیراز چند جلسه کارشناسی در دانشگاه شیراز و دیگر بخش‌ها برگزار شده اما هنوز گزارش‌های بررسی این موضوع تکمیل نشده است.

وی اعلام کرد که گفته‌های مردم شیراز درباره پارازیت‌ها حقیقت دارد و برای دریافت تصویر و صدای برخی از شبکه‌های داخلی نیز مشکلاتی وجود دارد.

به گفته آقای اکبری، مسئولان صداوسیما در پاسخ به سوال نمایندگان شیراز مدعی شده‌اند که این مشکلات ناشی از تغییرات در ساختار شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی است و تا اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد که مخابرات از ارسال پارازیت‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده، دستگاه‌های سیاسی نیز می‌گویند اقدامی در این باره انجام نداده‌اند و «علی‌القاعده دستگاه‌های نظامی و انتظامی مسئول این پارازیت‌ها بوده‌اند».

اشاره آقای اکبری به دستگاه‌های نظامی می‌تواند سپاه پاسداران باشد. پیش از این نیز خبرهایی درباره ارسال پارازیت از سوی این نهاد در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران منتشر شده بود.

دی ماه پارسال برخی از رسانه‌ها و نمایندگان شیراز در مجلس از «سردردهای فراوان» و «اختلال» در شبکه تلفن همراه و تلویزیون در این شهر خبر داده و برخی از وب‌سایت‌ها دلیل این اتفاقات را افزایش ارسال پارازیت در این شهر اعلام کرده بودند.

در همین حال مسعود رضایی، نماینده شیراز، ۱۲ دی پارسال در تذکری به وزیران بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار توضیح درباره علت افزایش امواج پارازیت در شیراز به ویژه در غرب این شهر شد که، به گفته او، باعث به «خطر افتادن سلامت مردم و ایجاد سردردهای فراوان» شده است.

تعدادی از مردم شیراز در روزهای ۲۰ و ۲۸ دی‌ماه سال گذشته در اعتراض به افزایش ارسال پارازیت در مقابل استانداری استان فارس تجمع کرده بودند.

در تجمع روز بیستم دی، هادی پژوهش، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، با حضور در جمع معترضان خبر داد که استاندار فارس دستور پیگیری این موضوع را داده است.

نماینده شیراز درباره تفاوت تاثیرات پارازیت در این شهر و شهرهای دیگر ایران نیز گفت که« قطعاً‌ نباید تفاوتی میان شهرهای کشور وجود داشته باشد اما ممکن است عملکردها متفاوت باشد».

وی تاکید کرد که بر اساس سخنان مقامات وزارت بهداشت، پارازیت‌ها برای سلامت مردم «مشکل‌آفرین است».

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، روز ۹ آذر ۹۳، از ارسال گزارش مشترک پنج وزارتخانه و سازمان دولتی درباره پارازیت‌ها به حسن روحانی خبر داده و گفته بود که بخشی از پارازیت‌ها «تحت نظارت» این وزارتخانه نیست.

جزئیات این گزارش تاکنون منتشر نشده است.

آقای واعظی ۱۲ بهمن ۹۵ گفته بود که پس از جلسه او و وزیر بهداشت، گزارشی درباره پارازیت‌ها به رییس‌جمهوری ایران ارسال شد و پس از آن تا به حال «درصد پارازیت‌ها در حد قابل قبولی است».

وی تاکید کرده بود: «حجم پارازیت‌ها نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده و اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر جایی به پارازیت برخورد کنیم حتما بلافاصله اقدامات لازم صورت می‌گیرد».

ارسال پارازیت روی ماهواره‌ها با هدف جلوگیری از دریافت برخی شبکه‌های خبری و غیرخبری خارج از ایران از سال ۸۰ آغاز شده و در سال ۸۸ به دنبال اعتراض‌های گسترده مردم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال به اوج خود رسید و همچنان ادامه دارد.

از آن زمان تاکنون درباره تاثيرات جانبی پارازيت‌ها بر سلامت مردم تاکنون گزارش‌های متعددی در رسانه‌های ايران منتشر شده است.

در همین زمینه رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، روز دوم دی ۹۵ گفته بود که مطالعات اخیر نشانگر آن است که «امواج و پارازیت‌ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان موثرند».

پس از توفان خردادماه ۹۳ در تهران، سازمان هوا‌شناسی ايران در گزارشی به مجلس اعلام کرد که به دليل وجود پارازيت‌ها نتوانسته بود اين توفان را پيش‌بينی کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates