03.04.2017

احمد جنتی انتشار شایعه درگذشتش را ‘یک توفیق می‌داند’

بی‌بی‌سی: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز با انتشار بیانیه‌ای به شایعه‌ درگذشت احمد جنتی که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان دروغ سیزده منتشر شده بود واکنش نشان داد و آن را “دروغ‌تر از دروغ” خواند. آقای کدخدایی به نقل از آقای جنتی گفته است که او انتشار این شایعه را “یک توفیق” می‌داند.

در یادداشت آقای کدخدایی پس از ارائه تعریفی از شایعه آمده است: “به‌نظر می‌رسد که دو شرط اهمیت و ابهام در انتقال شایعه، قانون اصلی شایعه را تعیین می‌کند.”

“بدین معنا که فرمول حدت و شدت شایعه را می‌توان به این صورت تعریف کرد: میزان رواج شایعه تقریباً برابر است با حاصل‌ضرب اهمیت در ابهام موضوع مطروحه در آن شایعه.”

آقای کدخدایی پس از بررسی شایعه از منظر “علوم ارتباطات” و این که شایعه را برای “جنگ‌های روانی و رسانه‌ای” و “دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه” مفید است، در نهایت به شایعه درگذشت احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در بیمارستان شریعتی پرداخت و نوشت: “از قبل از ظهر امروز نیز دروغی در قالب خبر مانند سال‌های گذشته منتشر شد که علاقه‌مندان به دبیر محترم شورای نگهبان را نگران کرد و از من و یا سایر دوستان جویای احوال ایشان می‌شدند.”

سخنگوی شورای نگهبان گفته است که عصر دیروز با آقای جنتی دیدار کرده و امروز هم چند بار با او تلفنی صحبت کرده است.

آقای کدخدایی گفته بهترین پاسخ به شایعات را خود آقای جنتی داده و گفته است: “این موضوع قطعا برای من یک توفیق است. جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد، حقانیت خودمان را باور کنیم.”

“به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب‌اللهی باشند نماز شب‌خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates