15.04.2017

دو تن از اصلاح طلبان با آیت الله خامنه ای دیدار کردند

سحام: دو تن از اعضای برجسته اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش سحام،‌ رسول منتجب نیا، قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی؛ و محسن رهامی، از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان؛ با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.
در این دیدار یکساعته، رسول منتجب نیا گزارشی از جایگاه سیاسی و اجتماعی اصلاح طلبان در جامعه و میزان وفاداری آنان به نظام و کشور را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه داده است.
در ادامه این دیدار، این چهره برجسته اصلاح طلب بر لزوم وجود کانال ارتباطی میان اصلاح طلبان و رهبری تاکید کرده و از حضور دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در جریان اداره کشور، سخن گفته است.
رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود از لزوم رفع حصر از آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد سخن به میان آورده است. وی به رهبر ایران گفته که در شرایط کنونی رفع حصر موجب وحدت، ثبات و آرامش در جامعه خواهد شد و در نهایت موجب یکپارچگی جامعه شده و آن را از هر گزند داخلی و خارجی در امان نگه خواهد داشت.

به گزارش سحام از این دیدار، آیت الله خامنه ای با تایید سخنان این چهره اصلاح طلب گفته که خواهان این هستیم که اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو در سیاست حضور داشته و برای عزت آن تلاش کنند.

این دیدار در حالی انجام شده که حسن روحانی و ابراهیم رئیسی دو نامزد اصلی اصلاح طلبان و اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه، ساعاتی قبل با حضور در وزارت کشور، برای این انتخابات ثبت نام کردند.
۸ سال پیش در چنین روزهایی، آقایان کروبی و موسوی با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ نامزد شدند. این دو نامزد در اعتراض به روند سقوط همه جانبه کشور و بحران آفرینی جریانی تمامیت خواه و مورد حمایت حاکمیت در عرصه های بین المللی، در انتخابات شرکت و پس از اعتراض به کودتای انتخاباتی، از سال ۸۹ تا کنون در حصر خانگی به سر می برند.

طی روزهای اخیر و با نامزدی محمود احمدی نژاد، حقیقت گفته های رهبران محصور جنبش سبز در پیش و پس از انتخابات ۸۸ درباره وی، بیش از پیش عیان شد. حال جای این پرسش است که آیا حاکمیت پاسخ گوی افکار عمومی در موضوع حصر غیرقانونی و غیرشرعی آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد خواهد بود؟
آیا وقت آن نرسیده که حاکمیت به اشتباه خود در تغییر و مهندسی رای مردم به نفع احمدی نژاد در سال های ۸۴ و ۸۸ اعتراف کرده و از آسیب دیدگان حوادث خونین ۸۸ دلجویی و کشور را از شکاف ایجاد شده برهاند؟
هرچند شواهد امر طی هفته های اخیر در بسیج بخش اعظم نیروهای نظامی و امنیتی، صداوسیما، تریبون های رسمی و غیر رسمی حکومتی به نفع ابراهیم رئیسی، و برنامه چینی نیروهای تمامیت خواه، نشان دهنده مهندسی دوباره انتخابات توسط حکومت برای به قدرت رساندن چهره ای مشابه احمدی نژاد در کشور است. با این تفاوت که آن روزها می گفتند “بوی رجایی آمد” و حال می گویند “بوی بهشتی آمد!”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates