21.04.2017

آیا روسیه مانند سال ۸۸ خوابی برای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران دیده است ؟! / دیدار نماینده ویژه “پوتین” با ابراهیم رئیسی

نگام :، سیاسی _ برخی رویدادها در سپهر سیاسی کشور و جهان قبل از وقوع بعضی از اتفاقات مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری که همواره در ایران آبستن حوادث مهمی بوده ، ذهن تحلیل گران را به سوی نکاتی سوق می دهد که حکایت از دخالت های برخی بازیگردانان جهانی و منطقه ای در سیاست داخلی ایران دارد ، رخدادهای سال ۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری از جمله مواردی است که ذهن تحلیل گران را به این سمت و سو برد که روسیه تمایل بر باقی ماندن احمدی نژاد داشته و سرکوب های پس از انتخابات هم با حمایت های این کشور انجام شده ، و اینک هم خبر از دیدار نماینده ویژه پوتین با ابراهیم رئیسی می رسد که دوباره ذهن تحلیل گران را به این سمت خواهد برد که روسیه که این سال ها با اقتدارگرایان ایران روابط نزدیکی برقرار کرده احتمالا در پس پرده نسبت به حضور ابراهیم رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری ایران به توافق رسیده و شاید برای پس از انتخابت ریاست جمهوری هم چون سال ۸۸ خواب هایی برای سرکوب مردم ایران تدارک دیده است.
رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان و نماینده ویژه پوتین با ابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌‌وگو کرد

سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور ادیان مذهبی با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و مردم تاتارستان تنها منحصر به جغرافیا نیست، گفت: این رابطه ریشه در باورهای مشترک اسلامی دارد و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این روابط عمیق تر شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی یک مرکز فرهنگی بزرگ در جهان اسلام است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی(ع) می تواند ارتباط بخش های فرهنگی ما و تاتارستان را برقرارکند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اساس اقتصاد آستان قدس رضوی بر نذورات و وقف مردم استوار است، گفت: امروز در پرتو امام رضا (ع) مشکل بسیاری از محرومین و فقرا با نذورات مردم حل می شود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهار داشت: بدون تردید اراده رهبر ی و همه بخش‌های کشور گسترش روابط با جمهوری روسیه است و امیدواریم این روابط دوستانه گسترش بیشتری پیدا کند. امروز سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به ویژه روسیه و تاتارستان است.

وی همچنین به زمینه های گسترش روابط ایران و تاتارستان اشاره و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در زمینه پذیرش دانشجو، اعطای فرصت مطالعاتی، گردشگری علمی و زیارت و همچنین ترجمه کتب نفیس همکاری‌های عمیقی داشته باشیم.

نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور ادیان مذهبی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور خود و هیئت همراه در آستان مقدس امام رضا(ع) اظهار داشت: ولادیمیر پوتین اهمیت ویژه ای به توسعه ادیان از جمله دین اسلام می دهد و به همین دلیل گروه استراتژیکی برای توسعه روابط با اسلام تشکیل داده که بنده رئیس آن هستم و سی کشور در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با کمک دین اسلام جوان های خود را به گونه ای تربیت کنیم که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگیرند چرا که متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان از فرهنگ و نمادهای غربی تاثیر می گیرند.

رستم مینیخانوف با تاکید بر نقش مهم دین اسلام در گسترش صلح و دوستی در جهان، اظهار داشت: امیدواریم روابط ایران و تاتارستان به صورت ویژه گسترش پیدا کند.

در پایان این دیدار نماینده پوتین و رئیس جمهور تاتارستان یک جلد قرآن کریم به همراه قالیچه چرمین از آثار صنایع دستی این جمهوری خود مختار را به حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی تقدیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی نیز نسخه نفیس چاپی از قرآن دستنویس، مشهور به قرآن بایسنقر را به رئیس جمهور تاتارستان تقدیم کرد.

در این دیدار، کامیل سامی گولین مفتی اعظم تاتارستان، لوون جاگاریان سفیر دولت روسیه در ایران، آلبرت کاریموف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت، رومان شایخوتدینوف معاون نخست وزیر و وزیر اطلاعات و ارتباطات، تالیا مینولینا مسئول توسعه سرمایه گذاری و سرگی ایوانف مسئول کمیته امور گردشگری جمهوری تاتارستان حضور داشتند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates