03.05.2017

ادعای تازه «آمران» حمله به علی مطهری در شیراز

رادیوفردا: وکیل علی مطهری روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، خبر داد که شش نفر از «آمران» حمله به موکلش در شیراز که سال گذشته اتفاق افتاد مدعی شده‌اند که از «یک فرد ناشناس» و از «تلفنی مخصوص» برای این اقدام دستور گرفته‌اند.

مصطفی ترک‌ همدانی، وکیل آقای مطهری، در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که«این شش نفر ادعا می‌کنند که دستور خود را از یک فرد ناشناس از تلفنی مخصوص دریافت کرده‌‌اند» و «به آنها دستور داده شده بود که در صحنه حضور یابند».

به گفته آقای ترک همدانی، «عده‌ای از این شش نفر هم ادعا کردند که شورای تأمین استان مصوبه‌ای در این رابطه داشته، اما بعد از پیگیری، کذب این ادعا مشخص شد».

وی همچنین خبر داد که «آمران» حمله به موکلش با وثیقه آزاد هستند و این پرونده در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است.

علی مطهری پیش از این بارها مهاجمان و آمران حمله به خود در فرودگاه شیراز در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۳ را تلویحا نیروی بسیج و سپاه پاسداران معرفی کرده، ولی هنوز هیچ مقامی رسما حاضر به تأیید این امر نشده است.

در رسیدگی اولیه در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شیراز به این پرونده، شش نفر از مهاجمان به آقای مطهری به دو ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شدند که این حکم به مدت دو سال تعلیق شده و برای دو متهم دیگر پرونده نیز حکم چهار ماه و نیم حبس و ۳۷ ضربه شلاق صادر شد؛ این حکم نیز به مدت یک سال تعلیق شد.

پس از آن وکیل آقای مطهری اعلام کرد که موکلش از «آمران» این حمله شکایت کرده و همه آنان «نظامی» هستند.

سال گذشته در آذرماه ۹۵ و پس از لغو سخنرانی آقای مطهری در مراسم اربعین در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، گفت که دادستانی مشهد بر اساس نامه‌ای از اطلاعات سپاه پاسداران، جلسه سخنرانی نایب رئیس مجلس را لغو کرد.

یک روز بعد اما رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، نقش این نهاد در جلوگیری از سخنرانی علی مطهری را تکذیب کرد.

برخی از مواضع علی مطهری از جمله درخواست‌های مکرر او برای پایان یافتن حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، اعتراض شدید حامیان رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها: , , , ,
در بخش: درگیری جناحی, سیاسی | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates