04.05.2017

نیروی انتظامی مداخله‌ای در لغو کنسرت‌ها نخواهد داشت

من و تو: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که مسأله نیروی انتظامی و کنسرت‌ها رفع شده است.
با اصلاح ماده۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی، صدور مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری ازجمله اجرای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد لغو مجوز کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی و ورود دادستان این استان به موضوع را «عجیب» خوانده است.

فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به خبرگزاری ایلنا گفته است که مسئله نیروی انتظامی و کنسرت‌ها رفع شده است. با این حال، ممنوعیت برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی هنوز در کل کشور یک استثناست.

به گفته طالبی، رفع اختلاف با نیروی انتظامی، از طریق اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۰ اماکن عمومی انجام شده که در آن به نیروی انتظامی اجازه مخصوص برای برگزاری یا لغو کنسرت‌ها داده شده بود.

اواسط تابستان ۱۳۹۵، با تصمیم هیات وزیران، ماده۲۰ آیین‌نامه اماکن عمومی اصلاح شد که براساس آن صدور مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری ازجمله اجرای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل دفتر موسیقی گفته: «نیروی انتظامی پس از اصلاح این آیین‌نامه فقط پاسخ استعلامی را می‌دهد که از آنها خواسته شده است؛ یعنی نیروی انتظامی طی یک هفته فرصت دارد نتیجه استعلام را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهد. اگر هم پاسخ این استعلام منفی باشد آن وقت ما دلیلش را از نیروی انتظامی جویا خواهیم شد و دلیلشان نباید غیرانتظامی و غیرترافیکی باشد.»

فرزاد طالبی گفته پس از اصلاح این آیین‌نامه که حدود شش ماه قبل اتفاق افتاده است، نیروی انتظامی دیگر در مورد کنسرت‌ها دخالتی نکرده است.

به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وقتی مجوزی ازسوی اداره کل استان‌ها صادر می‌شود، این مجوز پس از دریافت استعلام از نیروی انتظامی صادر شده و بر همین اساس نیروی انتظامی دیگر نمی‌تواند از برگزاری چنین برنامه‌ای جلوگیری کند؛ مگر در صورت ورود دادستان.

طالبی اما اتفاقات مربوط به استان خراسان رضوی را «رفتار عجیبی» خوانده که حتی در این بین رفتار قضایی نیز اتفاق می‌افتد.

سال گذشته برگزاری چند کنسرت از جمله کنسرت‌های سالار عقیلی، کیهان کلهر و شهرام ناظری در استان خراسان رضوی لغو شد.

دادستان خراسان رضوی برگزاری کنسرت در این استان ایران را «تا اطلاع ثانوی» ممنوع اعلام کرده بود.

غلام‌علی صادقی گفته بود که به دلیل گله حوزه علمیه و علما از نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی، دادستانی با بررسی‌های خود متوجه «اتفاقات اخلاقی ناگوار» در حین برگزاری کنسرت‌ها شده است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد هم در خطبه نماز جمعه اعلام کرده بود که در مشهد و در حریم امام رضا نباید کنسرت برگزار شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates