05.05.2017

واکنش مشاور روحانی به وب‌سایت قالیباف برای افراد جویای کار

رادیوفردا: اقدام محمدباقر قالیباف، نامزد ریاست جمهوری، برای راه‌اندازی وب‌سایتی با عنوان «کارانه» برای ثبت نام افراد جویای کار و «هک» شدن سریع آن با واکنش مشاور رئیس جمهوری ایران مواجه شد.

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رقیب آقای قالیباف، در حساب توئیتر خود با ابراز شک و تردید در مورد مجاز بودن این اقدام، این پرسش را مطرح کرد که مجوز راه‌اندازی وب‌سایت «کارانه» که سیستم جمع‌آوری و پردازش اطلاعات شخصی است، در کجا صادر شده است؟

آقای آشنا تاکید کرد که در صورت پیروز نشدن آقای قالیباف در انتخابات «چه کسی مسئول سوء استفاده احتمالی از این داده‌ها [اطلاعات شخصی مردم] است؟»

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، از راه‌اندازی وب‌سایت «کارانه» خبر داده و از جویندگان کار خواست تا در این وب‌سایت ثبت نام کنند.

آقای قالیباف، شهردار تهران، وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به افراد جویای کار ماهانه ۲۵۰ هزار تومان بپردازد.

ساعاتی بعد از راه‌اندازی وب‌سایت مذکور اما محمود رضوی، از چهره های نزدیک به آقای قالیباف، خبر داد که این وب‌سایت به دلیل «حملات سایبری از دسترس خارج شد».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گردانندگان این وب‌سایت اعلام کردند که تنها در ۱۵ دقیقه اول راه‌اندازی وب‌سایت، دو هزار نفر در آن ثبت نام کرده بودند.

از سوی دیگر امیر رشیدی، فعال امنیت سایبری ساکن آمریکا، در حساب توئیتر خود ادعا کرد که این وب‌سایت تنها پس از ثبت نام ۳۴۴ نفر از دسترس خارج شده است.

وب‌سایت «کارانه» در حالی «هک» شده است که طبق گزارش خبرگزاری ایلنا «یک شرکت معتبر و بسیار حرفه‌ای» خدمات مربوط به این وب‌سایت را انجام داده است.

این خبرگزاری اشاره‌ای به نام این شرکت نکرد.

یک روز پیش از راه اندازی وب‌سایت «کارانه» از سوی محمدباقر قالیباف، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی وعده داده بود که هفته آینده وب‌سایت «کاج» برای ثبت نام افراد جویای کار راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس این طرح، جوانان در بنگاه های اقتصادی کارآموزی خواهند کرد و در این مدت دولت بیمه آنان را پرداخت خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف وعده ایجاد پنج میلیون شغل و پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به بیکاران و ابراهیم رئیسی، دیگر نامزد اصولگرا، وعده ایجاد شش میلیون شغل و افزایش سه برابری یارانه افراد کم‌درآمد را مطرح کرده است.

در مقابل رئیس مجلس، احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس نهم و برخی از اقتصاددانان اجرای این وعده ها را غیرممکن دانسته و اعلام کرده‌اند که هزینه اجرای این وعده ها برابر با چندین برابر بودجه کل کشور است.

این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری با این حال اصرار دارند که وعده هایشان قابل اجرا است.

وعده نامزدهای انتخابات برای ایجاد شغل های جدید در حالی بیان می‌شود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده اند که اگر هر سال یک میلیون شغل نیز ایجاد شود تا سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری موجود در ایران تغییری نخواهد کرد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز ۹۵ به ۱۲.۳ درصد رسیده که نسبت به تابستان چهار دهم درصد کاهش داشته است.

به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس، وزیر کار نرخ بیکاری را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مرکز پژوهش‌ها این نرخ را شش میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۷ میلیون نفر اعلام کرده است.

مقامات دولت حسن روحانی همچنین اعلام کرده‌اند که دولت سابق «تنها ۱۴ هزار» شغل ایجاد کرده است.

مقامات دولت احمدی‌نژاد اما پیش از این اعلام کرده بودند که در دولت او «هشت میلیون شغل» ایجاد شده است.

در همین حال امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران، اعلام کرد که میانگین سالانه افزایش خالص شاغلان از سال‌ ۸۴ تا پایان سال ۹۱ معادل ۷۶ هزار و ۱۸۳ نفر بوده است.

به گفته آقای پارسا، در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۵ این رقم به ۴۸۹ هزار و ۹۵۷ نفر افزایش یافته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates