14.05.2017

سوءاستفاده خانواده روحانی از فرمان امام برای محرومین: نمونه رانت‌خواری 4 درصدی‌ها در ابتدای انقلاب/ حسین فریدون چگونه صاحب 188 متر زمین در بهترین جای تهران شد؟ +سند

مشرق: زمین مورد اشاره در منطقه 2 تهران و محله موسوم به طاهباز بوده که ارزش فعلی با محاسبه کمترین قیمت زمین‌های منطقه، رقمی میلیاردی خواهد خواهد شد.

به گزارش مشرق، در میان تبلیغات کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهادی با عنوان «اعلام عمومی اموال کاندیدا و بستگانش» توسط یکی از کاندیداها اعلام شد.

محمدباقر قالیباف که با شعار نه به دولت 4 درصدی‌ها وارد عرصه انتخابات شده ضمن ارائه این پیشنهاد تأکید کرد که حاضر است اموال خود و خانواده‌اش را اعلان عمومی کند.

بعدازاین پیشنهاد برخی کاندیداها واکنش‌های بعضاً منفی به آن نشان داده و تأکید کردند که به‌هیچ‌وجه حاضر به اعلام عمومی اموال بستگان خود از قبیل همسر، فرزندان و برادران و خواهران خود نیستند.

در این میان اطلاعات منتشرشده از اموال و همچنین اقدامات رانت گونه بستگان برخی کاندیداها در طول سال‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد که دلیل نگرانی آن‌ها از اعلام عمومی اموال خود و بستگانشان چیست.


بر اساس سندی که مربوط به سال‌های ابتدایی انقلاب می‌شود حسین فریدون برادر حسن روحانی رییس‌جمهور، زمینی به مساحت 188 متر را بدون پرداخت هرگونه وجهی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت کرده است.

در این سند که قرارداد فی‌مابین حسین فریدون و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است به‌صراحت قیدشده که نامبرده به‌عنوان متقاضی هیچ‌گونه وجهی برای دریافت زمین پرداخت نکرده است.

زمین مورداشاره در منطقه 2 تهران و محله موسوم به طاهباز بوده که ارزش فعلی با محاسبه کمترین قیمت زمین‌های منطقه، رقمی میلیاردی خواهد شد.


این واگذاری البته با پشتیبانی بنیاد مسکن و ارسال نامه‌ای به شهرداری منطقه‌ای که زمین در آن واقع‌شده جهت تسهیل ارائه مجوز ساخت، ادامه پیداکرده و فریدون با دریافت زمین رایگان در بهترین نقطه شهر توانسته اقدام به خانه‌سازی کند.

با توجه به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آن دوران ذیل حساب 100 حضرت امام و در جهت ایجاد مسکن برای محرومین ایجادشده بود، مشخص نیست که با چه معیاری حسین فریدون برادر حسن روحانی را به‌عنوان فرد نیازمند تشخیص داده است؛ این در حالی است که در همان دوران (سال 58) بسیاری از ملت ایران با مشکلات عدیده‌ای ازجمله در حوزه مسکن مواجه بودند.

بر اساس مطلب قیدشده در این سند حسین فریدون از دید هیئت واگذاری زمین بنیاد مسکن «واجد شرایط واگذاری تشخیص داده‌شده است» و مشخص نیست این واجد شرایط بودن با چه معیاری تشخیص داده‌شده است.

با این سند مشخص می‌شود که کدام جریان از افشای اموال خود و خانواده‌اش هراس داشته و چه کسانی در طول سالیان گذشته اموال عمومی را با رانت خانواده‌شان به دست آورده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates