14.05.2017

اعلام آمادگی نامزدهای اصلی انتخابات ایران برای مناظره‌های رو در رو

بی‌بی‌سی: ستادهای انتخاباتی حسن روحانی، ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف می‌گویند که آنها آماده برگزاری مناظره رو در رو هستند. یکی از اعضای ستاد آقای رئیسی در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما خواهان برگزاری مناظره‌ای بین آقایان روحانی و رئیسی شده است.

برخی مقام‌های دولتی به ادعاهای آقایان رئیسی، قالیباف و میرسلیم در مناظره پاسخ داده‌اند و طرفداران نامزدها هم به ستایش آنان پرداخته‌ و از طرف مقابل انتقاد کرده‌اند.

آقای قالیباف نیز تهدید کرده که از آقای جهانگیری شکایت می‌کند.

مناظره روز جمعه صحنه حملات شدید و اتهام‌های مستقیم نامزدها به یکدیگر بود. شدت حمله‌ها و اتهام‌ها به قدری بود که مصطفی هاشمی طبا گفت “شدیدترین سیاه‌نمایی‌ها” در این مناظره انجام گرفته است.

محمد دهقان، رئیس ستاد آقای قالیباف گفته است: “آقای روحانی در مناظره دیروز حرف‌هایی زد که بایستی به افکار عمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هر جا و هر زمان.”

محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد آقای روحانی نیز می‌گوید: “رییس‌جمهور آماده مناظره‌های دو به دو هم هستند و به جز ایشان، نمایندگان آقای روحانی نیز آماده مناظره هستند.”

در عین حال محمد امین توکلی به نمایندگی از ابراهیم رئیسی به رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات نامه‌ای نوشته و خواهان برگزاری مناظره‌ای بین آقایان روحانی و رئیسی شده است.

در مناظره سوم پس از آن که آقایان روحانی و جهانگیری به مشکلات ناشی از عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره کردند، آقای رئیسی گفت باید در تلویزیون بین آقای روحانی و آقای احمدی‌نژاد مناظره‌ای برگزار شود تا بحث مشکلات آن دوره خاتمه یابد.
روحانی و رئیسی حق نشر عکس Mizan
Image caption حسن روحانی و ابراهیم رئیسی صریحتر از دو مناظره قبل به یکدیگر حمله کردند

آقای روحانی در پاسخ گفت حاضر است به جای آقای احمدی‌نژاد با خود آقای رئیسی مناظره کند، چرا که بسیاری از مقام‌های دولت آقای احمدی‌نژاد در ستاد آقای رئیسی حضور دارند و برای او برنامه می‌نویسند.

مطابق قانون انتخابات ایران نامزدهای ریاست جمهوری باید به طور مساوی امکان تبلیغ در رادیو و تلویزیون دولتی را داشته باشند. مشخص نیست اگر مناظره‌ تلویزیونی رو در رو بین آقای روحانی و آقایان رئیسی و قالیباف انجام شود، دیگر نامزدها چه طور فرصت مساوی خواهند داشت.
پاسخ به ادعاها

محمدعلی نجفی، مشاور حسن روحانی، در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما خواسته به او فرصتی به او داده شود تا به ادعاهای محمدباقر قالیباف پاسخ بدهد.
قالیباف حق نشر عکس Mizan
Image caption محمدباقر قالیباف حسن روحانی و اسحاق جهانگیری را مستقیما به فساد و دروغگویی متهم کرد

آقای قالیباف در مناظره گفت پس از رسوایی افشای فیش‌های حقوقی مدیران دولتی که حقوق‌ و پاداش غیرمعمول و در مواردی غیرقانونی می‌گرفتند، محمدعلی نجفی برای “معادل‌سازی” ترتیبی داد تا پرونده مشهور به “املاک نجومی” فاش شود.

آقای نجفی در نامه‌اش به رئیس صدا و سیما گفته است که این حرف “تهمت” و “کاملا نادرست” بوده است.

در عین حال آقای قالیباف گفته است آقای جهانگیری را برای بخشی از صحبت‌هایش تحت پیگرد قرار خواهد داد.

او گفته است: ” دیروز آقای جهانگیری عدد و رقمی را در مناظره گفتند و حرفی زدند که دادستان کل کشور و دادستان تهران قبلا آن حرف را رد کرده بودند و گفته بودند که این عدد و رقم وجود ندارد. با این وجود ایشان مجددا آن عدد و رقم را تکرار کردند که طبیعتا یک تخلف آشکار و دروغ بزرگ است.”

آقای جهانگیری در مناظره گفت شهرداری در واگذاری و تخفیف املاک ۵۹ مورد تخلف داشته است.

دادستان کل ایران پاییز گذشته اعلام کرد ۴۵ تخلف قطعی در واگذاری املاک وجود داشته و ۱۵۰ نفر نیز تخفیف بیش از حد گرفته بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates