15.05.2017

پیام تصویری خاتمی «با دستور دادستانی» از کانال تلگرام روحانی حذف شد

رادیوفردا: ساعاتی پس از انتشار پیام تصویری محمد خاتمی در حمایت از حسن روحانی، برخی منابع خبری از دستور مقام‌های قضایی برای حذف این پیام تصویری از کانال‌های تلگرامی خبر دادند.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، روز یکشنبه در پیامی تصویری، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، بر شرکت همگان در انتخابات تأکید کرده و از مردم خواسته بود رأی به روحانی را در این انتخابات تکرار کنند.

در این پیام تصویری البته تنها به طور کلی به انتخابات شوراها اشاره شده بود، اما محمدرضا تابش خواهرزاده آقای خاتمی و از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به خبرگزاری ایلنا گفت که آقای خاتمی در روزهای آینده دو پیام دیگر در مورد انتخابات شوراها، و حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات منتشر خواهد کرد.

با این حال برخی گزارش‌ها حاکی است که تنها چند ساعت پس از انتشار پیام محمد خاتمی در کانال‌های تلگرامی، از جمله کانال تلگرامی ستاد حسن روحانی، دادستانی تهران در حکمی با اشاره به «ممنوعیت انتشار پیام و تصویر محمد خاتمی» خواستار حذف این پیام شده است.

گرچه هیچ یک از خبرگزاری‌های رسمی ایران گزارشی در مورد دستور دادستانی در این باره منتشر نکرده‌اند، اما مراجعه به کانال تلگرامی و وب‌سایت ستاد آقای روحانی نشان می‌دهد که این پیام تصویری، نسخه متنی آن و کلیپ‌های کوتاه تهیه شده از آن حذف شده‌اند.

پیام تصویری آقای خاتمی البته همچنان در کانال تلگرامی خاتمی‌مدیا که اخبار مربوط به او را منتشر می‌کند، در دسترس است و آمار این کانال تلگرامی نشان می‌دهد این ویدئو در کمتر از ۱۲ ساعت بیش از دو میلیون بار دیده شده است.

رئیس‌جمهور اسبق ایران، که از حامیان اصلی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ بود، پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز خرداد ۸۸، مشمول محدودیت سفر خارجی و محدودیت‌های رسانه‌ای شد، اما پس از به قدرت رسیدن حسن روحانی در سال ۹۲، دستگاه قضایی ایران این محدودیت‌ها را تشدید کرد و در نهایت مقام‌های قضایی اعلام کردند که انتشار نام، تصاویر و اخبار مرتبط با او در هر شکلی در رسانه‌های داخلی ایران ممنوع است.

در زمینه محدودیت رسانه‌ای آقای خاتمی، مقام‌های قضایی ابتدا به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اشاره کردند، اما پس از آنکه حسن روحانی به عنوان رئیس این شورا وجود چنین مصوبه‌ای را رد کرد، گفته شد منظور از مصوبه شورا، اختیاراتی است که در این زمینه به دبیرخانه آن واگذار شده است.

حسن روحانی اخیراً در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی در پاسخ به خواست هوادارانش برای رفع محدودیت‌های آقای خاتمی، گفته بود که تنها چیزی که در دوران تصدی‌اش در مورد آن با دستگاه دیگری نامه‌نگاری کرده، موضوع محدودیت‌های خاتمی است، اما دستگاه قضایی نامه او در این زمینه را بی‌پاسخ گذاشته است.

در روزهای گذشته و در جریان اجتماعات انتخاباتی حسن روحانی، هواداران او عکس‌هایی از محمد خاتمی و میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به دست می‌گیرند، و در بسیاری از این اجتماعات در تهران و شهرستان‌ها شعارهایی در حمایت از محمد خاتمی و لزوم برچیده شدن حصر رهبران جنبش سبز سر داده شده است.

روز شنبه هم برخی منابع خبری از جمله ایسنا، سخنان رئیس ستاد انتخابات کشور را بازتاب دادند که در آن با استناد به اعلام معاون دادستان کل کشور به دادستانی استان‌ها، گفته شده بود استفاده از تصاویر محمد خاتمی در ستادهای انتخاباتی بلامانع است.

با این حال این خبر پس از ساعاتی از خروجی خبرگزاری‌ها حذف شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates