17.05.2017

وقت کشتن بشار اسد فرا رسیده است

رادیوفردا: یک وزیر اسرائیلی با اعلام اینکه «وقت کشتن بشار اسد فرا رسیده است»، از حذف رئیس‌جمهوری سوریه به عنوان «مقدمه رسیدن به سر افعی در تهران» سخن گفته است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، یوآو گالانت وزیر مسکن اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت گفته است، «کشتن بشار اسد به مثابه قطع کردن دم افعی است».

آقای گالانت در یک سخنرانی در «همایش بین‌المللی نبرد زمینی و لجیستیک» در حومه بیت‌المقدس (اورشلیم) افزوده است که «بعد از آن، می‌توانیم بر روی سر [افعی] که در تهران است تمرکز کنیم».

وزیر اسرائیلی این را نیز افزوده است که «هرکس مردم را می‌کشد و جسدهایشان را می‌سوزاند جایی در این دنیا ندارد».

یوآو گالانت از «اهریمن شیعی» سخن گفته و افزوده است، «تمامی جهان باید این غول را به درون بطری برگرداند».

به گفته وزیر اسرائیلی، ایران «خطری برای ثبات همه جهان است اما همچنان اصلی‌ترین تهدید برای اسرائیل باقی مانده است».

گالانت افزوده است که به باور او «ایران بخشی از راه حل سوریه نیست؛ اصل مشکل، ایران است».

به گفته وزیر اسرائیلی، «حکومت بشار اسد بدترین رژیم بعد از جنگ جهانی دوم است» که «جنایات او با حمایت روسیه و ایران صورت می‌گیرد».

یوآو گالانت گفته است: «حزب‌الله پشت سر سوریه است و ایران پشت سر حزب‌الله ایستاده است».

سران اسرائیل سال‌ها از «خطر ایران» سخن گفته و بشار اسد را محکوم کرده‌اند اما این نخستین بار است که یک وزیر اسرائیلی به صراحت از کشتن بشار اسد و «رسیدن به سر افعی در تهران» سخن گفته است.

یوآو گالانت معاون ستاد کل ارتش اسرائیل و سال‌ها یک ژنرال ارتش بوده که به تازگی به «کولانو»، یکی از احزاب هم‌پیمان با دولت بنیامین نتانیاهو پیوسته است.

به گزارش وای.نت و جروزالم پست، سخنان وزیر اسرائیلی در واکنش به انتشار گزارش آمریکایی در مورد سوزاندن اجساد زندانیان سوری در یک زندان در نزدیکی دمشق بیان شده است.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گزارش داد در زندان صیدنایا در ۴۵ کیلومتری پایتخت سوریه هر هفته حدود ۵۰ زندانی حلق‌آویز شده و جسدها در یک کوره درون زندان سوزانده شده است.

وزارت خارجه آمریکا تصاویر این کوره جسدسوزی را نیز منتشر کرده و بنا کردن کوره را به ارتش وفادار به بشار اسد نسبت داده است.

سوریه روز سه‌شنبه گزارش و تصاویر انتشار یافته از سوی دولت آمریکا را رد کرد و آن را یک «سناریوی هالیوودی» نامید.

اسرائیل در دوره اخیر، با «تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه» مخالفت کرده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، گفته است که کشورش دائمی شدن حضور نظامی ایران در نزدیکی مرز با اسرائیل را تحمل نمی‌کند.

نتانیاهو دو ماه پیش برای بیان مخالفت اسرائیل با حضور نظامی ایران و حزب‌الله در سوریه، به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت‌وگو کرد.

اسرائیل بعد از آن چند بار به مراکز مختلف نظامی سوریه حمله هوایی کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل یکی از حملات هوایی علیه یک مقر نظامی حومه دمشق را با این عنوان که جنگ‌افزار پیشرفته از ایران برای حزب‌الله به سوریه به این قرارگاه رسیده بود، تأیید کرد.

مقام‌ها و رسانه‌های اسرائیل پیشاپیش خبر داده‌اند که نتانیاهو موضوع حضور ایران در سوریه را در گفت‌وگوهای روزهای آینده خود با رئیس جمهوری آمریکا در سفر دونالد ترامپ به اسرائیل مطرح خواهد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates