19.05.2017

متهمان به قتل “سعید کریمیان”، مدیر شبکه تلویزیونی “جم” بازداشت شدند

رادیوفرانسه: روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه از دستگیری عاملان قتل سعید کریمیان، مدیر شبکه تلویزیونی جم خبر داده است. سعید کریمیان، شامگاه ۹ اردیبهشت/۲۹ آوریل، در استانبول، مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به قتل رسید.

به گزارش روزنامه جمهوریت، عاملان ترور سعید کریمیان توسط پلیس صربستان بازداشت شده‌اند. این افراد با گذرنامه‌های جعلی و به هنگام خروج از مونته‌نگرو توسط پلیس صربستان دستگیر شدند. بر اساس این گزارش، ظاهرا این افراد قصد داشتند تا از طریق یک کشور اروپایی به ایران بازگردند.

یک منبع نزدیک به خانواده کریمیان ضمن تائید خبر دستگیری متهمان به قتل سعید کریمیان، به بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت: افراد بازداشت شده به پلیس ترکیه تحویل داده شده‌اند.

سعید کریمیان، موسس و مدیر شبکه‌های تلویزیونی جم، کار خود را با تاسیس دفتری در لندن و پخش موسیقی آغاز کرد. این شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به‌تدریج توسعه پیدا کرد و در شهرهای دبی، استانبول و چند شهر دیگر دفاتری تاسیس کرد.

سعید کریمیان در اسفند ۱۳۹۵ در جریان برگزاری یک دادگاه غیابی با دو اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “جرم علیه امنیت کشور” در مجموع به ۶ سال حبس محکوم شد. این حکم بطور غیابی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates