18.06.2017

حضور زنان در ورزشگاه، نخستین هدف «آتش‌به‌اختیاری» دانشجویان حزب‌الله

رادیو زمانه: شورای هماهنگی انصار حزب‌الله ایران نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها هشدار داد و گفت که برای مقابله با آن «آتش‌به‌اختیار» عمل می‌کنیم.

حزب‌الله در صدد جلوگیری از ورود محدود زنان به ورزشگاه‌ها

حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله بیانیه این شورا را در اشاره به «دانشجویان حزب‌الله نماز جمعه»، بخش دانشجویی این تشکل در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد و نوشت: «این تشکل شکایت از وزارت ورزش وجوانان دارد که صدها تماشگر دختر و زن را بطور غیرقانونى وغیرشرعى به مسابقات اخیروالیبال مردان کشانده است.»

دانشجویان حزب‌الله نماز جمعه روز جمعه، ۲۶ خرداد با صدور اعلامیه‌ای خطاب به صادق آملی لاریجانی، ریاست قوه قضائیه خواستار ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌‌ها برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران شد. در این اعلامیه آمده: «لطفاً دستور رسیدگی بدهید والا مجبوریم بر اساس بند (م) وصیت‌نامه امام راحل و امر آتش به اختیار امام خامنه‌ای جلوگیری کنیم.»

انصار حزب‌الله در حالی نسبت به ورود زنان به ورزشگاه‌ها اعتراض می‌کند که این کار هنوز برای همه زنان میسر نشده است. شقایق یزدانی، همسر پزشک تیم ملی والیبال ایران در پستی اینستاگرامی پس از نخستین بازی تیم ملی والیبال ایران و حضور تعدادی از زنان در این بازی نوشت که «متأسفانه ورود به استادیوم هنوز برای عموم بانوان آزاد نشده و فقط همسران و خانواده اعضای تیم ملی که اسمشون تو فدراسیون نوشته شده با ارائه کارت شناسایی حق ورود دارند.»


بیانیه دانشجویان حزب‌الله نماز جمعه

علی خامنه‌ای، رهبر ایران اصطلاح «آتش‌به‌اختیار» را در روز حمله تروریستی گروه دولت اسلامی (داعش) به مجلس ایران و مقبره آیت‌الله خمینی در یک سخنرانی به کار برد و خطاب به جوانان «حزب‌اللهی» یا به گفته او، «افسران جوان جنگ نرم» گفت که برای انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت «آتش‌به‌اختیار» هستند.

این اصطلاح جنجال‌های زیادی برانگیخت و عده‌ای آن را نشان‌دادن چراغ سبز به فعالیت‌های اخلال‌گرانه لباس شخصی‌ها تعبیر کردند. تهدید «دانشجویان حزب‌الله نماز جمعه» مبنی بر «جلوگیری» خودسرانه از ورود زنان به ورزشگاه‌ها این تعبیر را تقویت کرده.

بنابر اعلامیه شورای هماهنگی حزب‌الله این تشکل دانشجویی دوباره به تازگی کار خود را آغاز کرده. در بیانیه این شورا آمده: «اینک دانشجویان حزب الله نمازجمعه تهران، ماننداوّل انقلاب شکل گرفته است تا امر آتش به اختیار امام خامنه‌اى رابه سان بندمیم وصیت نامه به اجرا درآورند. آنها متشکل از دانشجویانى‌اند که درنماز جمعه تهران شرکت مى کنند، اکنون دبیرکل آنان از دانشجویان دانشگاه امیرکبیراست وجلسات هفتگى شوراى مرکزى آن هرچهارشنبه عصر در مسجد ارک برگزار می‌شود.»

به گفته این بیانیه، آخرین کار دانشجویان حزب‌الله اعتراض به حذف درس «رهبر کوچک» درباره حسین فهمیده از کتاب ششم دبستان بوده‌است. همچنین این بیانیه هشدار داده که دانشجویان حزب‌الله «در صدد جبران انحراف‌های آموزشی که بر اساس سند ۲۰۳۰ یونسکو انجام گرفته» هستند.

انصار حزب‌الله ایران یک گروه راست‌گرای افراطی و از جریان‌های اصول‌گرا است که تحت نام «لباس‌ شخصی‌ها» یا «گروه‌های فشار» بارها سخنرانی روشنفکران و سیاستمداران اصلاح‌طلب را بر هم زده، در برابر سینماها نسبت به پخش برخی فیلم‌ها اعتراض کرده‌ و در دیگر مواردی از این دست در سرکوب فعالیت‌های فرهنگی و اعتراضی فعال بوده‌است.

رهبر ایران از منتقدان جدی سند ۲۰۳۰ یونسکو برای توسعه و بهبود آموزش است که در آن به برابری جنسیتی و فراهم‌کردن فرصت‌های برابر اهمیت داده شده‌است. او آتش‌به‌اختیار را در اشاره به این سند در کنار دیگر موارد از جمله پخش دعای ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون به کار برد. دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بالاخره مجبور شد تا این سند را ملغی اعلام کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates