18.06.2017

یک صیاد ایرانی ‘بر اثر شلیک گارد ساحلی عربستان کشته شد’

بی‌بی‌سی: وزارت کشور ایران کشته شدن یک ماهی‌گیر این کشور در پی تیراندازی گارد ساحلی عربستان را “خلاف اصول دریانوردی و اخلاقی” دانسته است.

عربستان هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

رسانه‌های ایران روز شنبه (۱۷ ژوئن – ۲۷ خرداد) گزارش کردند گارد ساحلی عربستان سعودی به یک کشتی ماهی‌گیری که در سواحل بوشهر بر اثر حرکت امواج دریا وارد آب‌های عربستان شده بوده شلیک کرده‌‎اند.

بر اساس این گزارش‌ها، در پی این تیراندازی یک صیاد کشته شده اما پسر او موفق شده خود را به ساحل برساند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، همچنین گزارش کرده که احتمالا تعداد قایق‌های ماهی‌گیری ایرانی که وارد آب‌های عربستان شده‌اند از یک فروند بیشتر بوده اما هنوز از سرنوشت دیگر قایق‌ یا قایق‌ها خبری در دست نیست.

همزمان، مجید آقابابایی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران در واکنش به این واقعه گفته: “حتی با فرض ورود قایق‌های ایرانی به آب‌های عربستان بر اثر امواج دریا، آنها مجاز به شلیک نبودند… ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا مشخص شود که آیا قایق‌های ایرانی وارد مرز عربستان شده بودند یا خیر.”

این مقام وزارت کشور ایران که گشودن آتش از سوی گارد ساحلی عربستان را “غیرانسانی و برخلاف اصول دریانوردی” تفسیر کرده تعداد قایق‌های ایرانی که احتمالا وارد آب‌های عربستان شده‌اند را ۲ فروند اعلام کرده اما از سرنوشت قایق دیگر و سرنشینان آن سخن نگفته است.

تیراندازی به این قایق ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور روابط دیپلماتیک ندارند و تنش میان تهران و ریاض در یکی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates