24.06.2017

شعار علیه روحانی؛ وزیر کشور دستور معرفی ‘خاطیان’ را صادر کرد

بی‌بی‌سی: وزیر کشور ایران دستور پی‌گیری شعار دادن علیه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در راهپیمایی روز قدس را صادر کرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی از معاون خود خواسته با هماهنگی و کمک وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و “معرفی خاطیان به مراجع قضایی” اقدام کند.

امروز جمعه دوم تیر در جریان تظاهرات روز قدس در تهران، عده‌ای از شرکت‌کنندگان در برخوردی بی‌سابقه با حسن روحانی علیه او شعارهایی مانند “مرگ بر منافق”، “مرگ بر آخوند آمریکایی” و “روحانی ، بنی‌صدر، پیوندتان مبارک” دادند. هم‌زمان با این شعارها محافظان آقای روحانی او را سوار بر خودرو کردند تا از محل دور کنند.

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره تکرار تجربه ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران هشدار داده، جنگ لفظی میان رئیس جمهور ایران از یک سو و رهبر و اطرافیانش از سوی دیگر بالا گرفته است.

آقای رحمانی فضلی در نامه‌ به معاون امنیتی و انتظامی خود، شعاردهندگان علیه آقای روحانی و “تعدادی دیگر از مقامات” را افرادی قانون‌ستیز خواند که “مبادرت به حاشیه‌سازی کرده‌اند”.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران هم در جریان حضور در راهپیمایی روز قدس با معترضانی روبرو شد که علیه او شعار “مرگ بر فتنه‌گر” و “مرگ بر منافق” می‌دادند.

آقای مطهری در اینستاگرام خود شعار دادن علیه رئیس جمهور را با برنامه‌ریزی قبلی و “مصداق جرم” خوانده و نوشته است که قوه قضاییه برای برخورد با این مسئله با یک “آزمایش بزرگ” مواجه است.

علی مطهری شعاردهندگان علیه خودش را ” مستضعف فکری” خوانده و نوشته است که “توهین‌هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست”.

علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی هم گفته است که شعار دادن علیه روحانی خودجوش نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده است. آقای ربیعی به خبرگزاری ایلنا گفت: “دکتر روحانی خود نیز به خوبی با چنین پدیده‌ای آشناست و خوب می‌داند که چنین اقداماتی، شأن و منزلت ایشان را در پیشگاه ملت افزایش می‌دهد.”

بیشتر بخوانید:

از ‘آتش به اختیار’ تا ‘بنی صدر’؛ آیت الله خامنه‌ای به کدام سو می‌رود؟
بالا گرفتن دعوای روحانی و حامیان رهبر: رای مردم یا حکومت الهی؟
آیت الله خامنه ای: اینکه می‌گویند سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست سطحی‌نگری است

فیلمی که از شعار علیه حسن روحانی در شبکه‌های جتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است

محمود صادقی نماینده مردم تهران هم در توییتر خود نوشت:‌ “اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ملت، برخلاف رهنمود رهبرانقلاب، جامعه را دوقطبی می‌کند.”.

آقای صادقی در توییت دیگری بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۱ را نقل کرده که گفته بود: “این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم موجب نشود عده‌اى راه بیفتند بنا کنند علیه این و آن شعار دادن. نه، بنده با این کارمخالفم”.
انتقاد منتقدان

خبرگزاری تسنیم از مهم‌ترین رسانه‌های منتقد دولت و نزدیک به سپاه پاسداران در مطلبی جداگانه نوشته است که بیشتر منتقدان دولت “اقدام ناشایست عده‌‌ای در راهپیمایی روز قدس علیه رئیس‌جمهور را محکوم و مرتکبان را سرزنش کردند چرا که یقیناً اینگونه رفتارها از مسیر ادب و انصاف خارج است”.

این خبرگزاری شعار علیه آقای روحانی را اقدامی “قابل تامل و در عین حال نابخردانه” خوانده و نوشته است: “در سالیان گذشته منتقدان دولت انتقادات جدی را به برخی از رویه‌ها و رفتارهای حجت‌الاسلام روحانی داشته و دارند که همواره نقادی‌هایشان از دالان استدلال کلامی و نوشتاری عبور کرده و در این بین هر رفتاردیگری در نقد رئیس‌جمهور یا هر مسئول دیگری بدون شک مورد تائید نیست”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates