04.07.2017

اقدام تحریک آمیز سلیمانی در مرزهای سوریه

ایران پرس نیوز: نیروهای حشدالشعبی عراق (شبه نظامیان شیعی) طی درخواستی رسمی از حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق تقاضا کردند که برای ثبیت پیروزی بزرگ آزادسازی موصل، مبارزه با داعش را تا عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه ادامه دهند.

به گزارش میزان، حشدالشعبی در نامه خود به نخست‌وزیر عراق ضمن اشاره به همکاری مشترک عراق و سوریه در مبارزه با داعش افزود: از فرمانده کل قوا می‌خواهیم که برای سرکوب داعش در بیرون از مرزهای عراق به یگانهای حشدالشعبی اجازه ورود به خاک سوریه را صادر کند

این در حالیست که آمریکا به دنبال بستن دسترسی نیروهای تحت امر سلیمانی به سوریه است.

منابع خبری گزارش دادند که آمریکا پس از تکمیل چهار پایگاه هوایی در حال احداث یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه است.

پایگاه دبکا فایل وابسته به منابع اطلاعاتی اسرائیل در گزارشی نوشت: در هفته‌های اخیر چند یگان مهندسی آمریکا در سوریه بی‌وقفه مشغول طرح‌ریزی یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه هستند.

این منبع ضمن اشاره به تصمیم جدی آمریکا برای ساخت یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه می‌نویسد که هم‌اکنون ارتش آمریکا ساخت 4 پایگاه هوایی در خاک سوریه را به اتمام رسانده‌ است.

این پایگاه به نقل از منابع امنیتی و نظامی خود درباره هدف آمریکا از ساخت این پایگاه‌های هوایی در سوریه می‌افزاید: این پنج پایگاه هوایی آمریکا در سوریه بخشی از راهبرد کلی سه‌جانبه دولت ترامپ در خصوص رویکرد آمریکا نسبت به تحولات سوریه است که همزمان 3 هدف مجزا را پی‌گیری می‌کند.

دبکا فایل درباره این اهداف تصریح می‌کند: آمریکا با ساخت این پایگاه‌ها در سوریه در پی شکست گروه داعش و همزمان ایجاد حفاظی نظامی برای پشتیبانی از نیروهای کُرد سوریه در برابر حمله‌های ارتش ترکیه است.

این منبع خبری همچنین افزود که با وجود این پایگاه‌ها از دسترسی زمینی و هوایی نیروهای وابسته به رژیم ایران به خاک سوریه جلوگیری می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates