16.07.2017

۲۳ تن از نیروها و کادرهای سپاه پاسداران بازداشت شدند – سایت خبری آمد نیوز

آمدنیوز: بیست و سه تن از نیروها و کادرهای سپاه پاسداران طی روزهای اخیر توسط سازمان حفاظت اطلاعات این نهاد نظامی بازداشت شدند.

به گزارش «آمدنیوز»، بازداشت این ۲۳ تن پس از آن صورت گرفت که «آمدنیوز» بعد از هشدارهای مکرر به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای توقف فعالیت‌های مغایر با منافع ملی، برای جلوگیری از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ملت ایران، سند آفند سایبری معاونت سایبری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به کشور را ترکیه را منتشر کرد.

با انتشار این سند «خیلی محرمانه»، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تحت فشار فزاینده سازمانی قرار گرفت تا بتواند منابع خبری «آمدنیوز» را بازداشت کند.

پس از ناتوانی سازمان اطلاعات سپاه در یافتن منابع خبری «آمدنیوز»، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران (ساحفاسا)، بیست و سه تن از نیروهای کادر مرتبط با این سازمان را بازداشت کرده است.

اتهام این افراد مانند بقیه‌ی بازداشتی‌ها «ارتباط با روح‌الله زم» روزنامه‌نگار افشاگر عنوان شده است.

در میان بازداشتی‌ها افرادی چون «محسن خانی»، «مهدی شکری»، «اسماعیل صالحی» (سازمان اطلاعات سپاه)، «مقداد رئوف»، «زهرا مهدوی»، «علی صداقت» و «حمید مهدوی» حضور دارند.

پس از افشای ۶۳ حساب شخصی صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌ی قضائیه در آبان‌ماه سال گذشته و افشای دریافت سودهای کلان مالی توسط «آمدنیوز»، پرونده‌ی ویژه‌ای توسط صادق لاریجانی در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تشکیل شد و شعبه دوم دادسرای رسانه به ریاست بیژن قاسم‌زاده، برای صدور احکام بازداشت و زندان برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای و مدنی بی‌گناه تعیین شد.

در بسیاری از موارد مشاهده شده است افرادی‌ هم که مورد خصومت قضات و بازجویان قرار داشته‌اند، تحت عنوان «ارتباط با رسانه‌ها» بازداشت شده‌اند و این پرونده مانند «پروژه عنکبوت» (بازداشت روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با اتهام بی‌اساس ارتباط با بی بی سی)، به محل عقده‌گشایی و تسویه‌حساب‌های سیاسی نهادهای امنیتی و مدیران قضایی تبدیل شده است.

به طوری‌که چندی قبل حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور اعلام کرد: «پروژه‌ای تعریف کرده‌اند و با هر کس که دشمنی دارند، او را در این پروژه بازداشت می‌کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates