19.07.2017

احمدی‌نژاد سخنگوی قوه قضاییه را به «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» متهم کرد

رادیوفردا: رئیس‌جمهوری پیشین ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «مردم ایران»، با متهم کردن سخنگوی قوه قضاییه به «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» نسبت به «اتهامات وارده» از سوی غلامحسین محسنی اژه‌ای به حمید بقایی واکنش نشان داد.

در این نامه که روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه منتشر شده است، محمود احمدی‌نژاد، سخنگوی قوه قضاییه را متهم کرده است در حالی که «حمید بقایی در زندان به سر می‌برد و امکان دفاع از خود را ندارد» اتهامات «متعددی» را علیه وی مطرح کرده است.

وی در دومین نامه‌ای که طی هفته‌های اخیر در حمایت از معاون اجرایی خود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش نوشته، سخنگوی قوه قضاییه را به دلیل آنچه که «نشر اکاذیب و تخریب شخصیت آقای بقایی و تشویش اذهان عمومی» خوانده است قابل تعقیب دانسته و «مقامات قضایی» را «به تبعیت از قانون و محترم شمردن حقوق مسلم مردم» دعوت کرده است.

محمود احمدی‌نژاد از جمله به «موضوع دو میلیون یورو» که از سوی سخنگوی قوه قضاییه ایران مطرح شده بود، اشاره کرده و گفته است که «معلوم نشد بالاخره اتهام بوده است یا خیر؟»

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز ۲۵ تیرماه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی به نقل از «یکی از کسانی که از آن مجموعه بازداشت شده بود» گفته بود: «چیزی در حدود دو میلیون یورو وجه نقد نزد متهم بود تا در اختیار جای دیگر قرار دهد که به‌صورت رسمی در هیچ جا ثبت و ضبط نشده است». وی سپس این نکته را از مواردی دانسته «که در این پرونده مطرح شده است».

محمود احمدی‌نژاد در نامه روز چهارشنبه خود با «کذب محض» خواندن «این اتهام و سایر اتهامات منسوبه» نوشته است: «این سخنان غیر مستند صرفا برای تخریب شخصیت پاک و بی‌گناه آقای بقایی و به عنوان توجیهی در بازداشت غیر قانونی ایشان مطرح شده است».

وی سپس از سخنگوی قوه قضاییه خواسته است تا «صراحتا و به طور شفاف موضوع دو میلیون یورویی ادعایی ایشان را که چه زمانی و از کجا و از چه کسی و برای چه کسی و در کجا بوده و ارتباط آن با آقای حمید بقایی چه بوده است و مستندات آن را برای اطلاع افکار عمومی منتشر نمایند».

تاکنون هیچ منبع رسمی در مورد «موضوع دو میلیون یورو» خبری منتشر نکرده است اما به گزارش سایت «امتداد»،‌ در پی بازداشت «یاسین رامین» به دلیل بدهی شرکت دارویی «رشد» به جمعیت هلال احمر، محسن ضیایی، مدیر عامل این جمعیت به رسانه‌ها گفت: «در واقع جمعیت هلال احمر، تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ دو‌ میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد، تا به‌عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد؛ اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد».

یاسین رامین، مالک شرکت دارویی «رشد» است.

وب سایت امتداد نوشته است که اشاره محسنی اژه‌ای به موضوع دو میلیون یورو، وجوه نقد موضوع پرونده هلال احمر است.

رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه اولش که روز ۲۰ تیرماه در وب‌سایت رسمی او منتشر شد اشاره کرده بود که در این ارتباط نامه‌ای هم مستقیما به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است.

حمید بقایی ‌۱۸ تیرماه امسال با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت شد و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن زندانی شد.

به گفته علی‌اکبر جوانفکر، دلیل بازداشت آقای بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شده است، اما آقای بقایی اعلام کرده که احضاریه‌ای به دستش نرسیده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates