20.07.2017

فعالان مدنی ایرانی خارجِ از کشور هدفِ حملات رایانه‌ای قرار دارند

رادیوفرانسه: گروه ایرانسک که «با انگیزۀ بالا بردنِ امنیّت فعالان مدنی و بویژه روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر ایرانی» پایه‌گذاری شده است، روز سه شنبه ١٨ ژوئیه/ ٢٧ تیر، در گزارشی فاش ساخت که تنها در شش ماه دسامبر ٢٠١٦ تا مه ٢٠١٧، حداقل تن و از جمله شمار فراوانی از فعالانِ مدنی ایرانی ساکن آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. بر اساس بررسیِ کارشناسانِ امنیّت رایانه‌ای، هدف از این حملات بدست آوردنِ اطلاعات مربوط به این فعالان بوده است.

گزارش گروه ایرانسک از سه حملۀ مختلف یاد می‌کند که در دو حملۀ اول و دوم حدود ٣٠٠ نفر و در حملۀ سوم ٢٠٠ نفر هدف تهاجم رایانه‌ای قرار گرفته‌اند. نیمی از این افراد «فعالانِ مدنی ایرانی ساکن آمریکا» و نیمِ دیگر سیاست مداران، بازرگانان و دیگر شخصیت‌های اقتصادی و نظامی آمریکای شمالی، اروپا، اسرائیل و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس بوده‌اند.

این حملات، به گزارش گروه ایرانسک، «به صورت سازمان یافته و مستمر و […] با ارسال ایمیل‌های فیشینگ یا راه اندازیِ تارنماهای تقلبی» صورت گرفته است.

این حملات بر اساس بررسی‌های ایرانسک «تنها به زمستان سالِ ١٣٩٥ محدود نبوده و در بازه‌های زمانی مختلف […] تکرار شده است». بر پایۀ همین گزارش «گستردگی حملات، استفاده از چندین دامنه و سِروِر، اصلاحِ روش‌های هک و نیز تمرکز بر فعالین مدنی و سیاسی و روزنامه نگارانِ منتقدِ حکومت ایران، احتمالِ اینکه این حمله با پشتیبانی حکومت ایران بوده است را تقویّت می کند».

در این زمینه می توانید توضیحات علی نیکویی، یکی از اعضای گروه ایرانسک، را در فایل صوتی زیر گوش کنید

SECURITE INFORMATIQUE 19/07/2017 گوش کنید

وبرای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و بویژه توجه به «توصیه‌های» این گروه «برای جلوگیری از افتادن در دام» اینگونه حملات به پایگاه اطلاع رسانی ایرانسک مراجعه کنید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates