27.07.2017

وزیر ارتباطات ایران از معاون دادستان کل خواست تا «تکلیف خود را مشخص کند»

رادیوفردا:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با «مانع دانستن» تفکرات معاون قضایی دادستان کل کشور گفت او باید درخصوص فضای مجازی و تلگرام « تکلیف خود را مشخص کند».

محمود واعظی روز چهارشنبه چهارم مرداد ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به سخنان عبدالصمد خرم‌آبادی در مورد اجرا نشدن دستورات دادستانی برای فیلتر شدن کانال‌های تلگرامی گفت: «ایشان یک روز می‌گوید سرور تلگرام بایستی به کشور بیاید و روز دیگر می‌گوید ورود سرورها مصداق نفوذ و جاسوسی است».

محمود واعظی تاکید کرد: «معلوم است مشکل جای دیگری است و وقتی ما می‌گوییم تفکر ایشان بر انسداد فضای مجازی است، واکنش نشان می‌دهند».

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی روز چهارشنبه با تکرار اتهام‌های گذشته مبنی بر اجرا نشدن دستورات دادستانی برای فیلتر شدن کانال‌های تلگرامی، تهدید کرده بود که اگر این دستورات اجرا نشود، علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «اعلام جرم» خواهد کرد.

عبدالصمد خرم‌آبادی با متهم کردن محمود واعظی به بیان «مطالب خلاف واقع» گفت: «اگر انتشار اسامی همه کانال‌های مجرمانه خلاف مصلحت کشور نبود و اشاعه جرم محسوب نمی‌شد، نشانی همه آنها را منتشر می‌کردم تا مردم به میزان صداقت آقای واعظی پی ببرند».

آقای خرم‌آبادی که معاون دادستان کل کشور است، از کانال تگرامی سازمان مجاهدین خلق و وب‌سایت «آمد نیوز» به عنوان کانال‌هایی نام برد که به گفته او، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آنها را فیلتر نکرده است.

با این همه آقای واعظی در واکنش، مسئولین نظام و مردم را «قاضی مناسبی برای تلاش‌های وزارت ارتباطات جهت سالم‌سازی فضای مجازی» دانست و گفت: «ایشان مدعی هستند که سرویس بومی راه‌اندازی نشده است و وزارت ارتباطات نقش خود را انجام نداده است که سخت در اشتباهند».

به گفته آقای واعظی، معاون دادستان کل کشور از«موانع» وزارت ارتباطات مطلع است. در همین حال وی «تفکرات» معاون دادستان را «یک مانع بزرگ» پیشرفت اقدامات این وزارتخانه نامید.

دولت حسن روحانی و مقام‌های قوه قضائیه پیش از این بر سر فیلتر شدن تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند.

آقای روحانی پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود کسانی که به گفته او بارها برای فیلتر کردن شبکه‌های مجازی به دولت فشار آوردند، اکنون هنگام انتخابات، پیشتاز استفاده از فضای مجازی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز اسفند ۹۵ گفته بود که این وزارتخانه تحت تأثیر «فشارها» و «تلاش عده‌ای خاص» برای فیلتر شدن تلگرام قرار نخواهد گرفت و این پیام‌رسان در ایام انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ فیلتر نخواهد شد.

نهادهای بین‌المللی مدافع آزادی بیان، از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز، بارها از ایران به عنوان یکی از دشمنان اینترنت نام برده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates