28.07.2017

ولایت فقیه ۳۸۰۰ دلاری

حلزون: شراگیم زند
ما معتقد هستیم در تغییر واحد پولی کشورمان از «ریال» به «تومان» متاسفانه مسئولین کم کاری کرده و بر خلاف رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری «انقلابی» عمل نکرده‌اند. حذف فقط و فقط یک صفر از مقابل واحد پولی کشور بیشتر یک‌جور «اصلاح طلبی» نیم بند است تا انقلابیگری و همه می‌دانیم که نظام و انقلاب ما چقدر از این تفکرات غیر انقلابی و به اصطلاح اصلاح طلبانه ضربه خورده است. تاسف‌آور این‌جاست که دولت و بانک مرکزی مدعی هستند که با این کار واحد پول کشورمان در برابر ارزهای خارجی احساس سربلندی کرده و از نظر روانی اعتماد به نفس به بازار و واحد پولی کشورمان بازمی‌گردد.

ما از شما می‌پرسیم به راستی اینکه «یک دلار» به جای «سی و هشت هزار ریال» بشود «سه هزار و هشتصد تومان» اسباب سربلندی و مایه فخر نظام اسلامی ماست؟ به کجا می‌رویم!؟ حتی اگر دو صفر هم برمی‌داشتند و هر یک دلار ۳۵۰ تومان می‌شد باز هم این موجب سرافکندگی بود. واحد پول یک کشور اسلامی باید به شکلی تعریف شود که هر یک واحد از آن معادل دهها، صدها و بلکه هزاران واحد پول کشورهای غربی باشد.

آقایان مسئول! چرا انقلابی عمل نکردید و فقط یک صفر حذف کردید؟ این صفرها به چه درد عزت اسلام و مسلمین می‌خورد که نگهش داشته‌اید؟
پیشنهاد ما این است که مجلس وارد عمل شود و با تصویب لایحه‌ای انقلابی، عزت و شرف را به واحد پولی کشورمان بازگرداند. حذف انقلابی چهار صفر و بعد ادامه مسیر تا سه رقم اعشار باید در دستور کار قرار بگیرد. هر یک واحد پول کشورمان باید معادل ۳۸۰۰ دلار شود و این مساله شدنی ست و فقط نیاز به یک تصمیم و اراده انقلابی دارد. نام واحد پولی جدید نیز باید به شکلی باشد که یادآور ارزشها و عزت‌مندی نظام اسلامی‌مان باشد و چه نامی بهتر از “ولایت فقیه” که سمبل نظام و انقلاب است. یعنی شما یک ولایت فقیه ببرید و این ولایت فقیه ۳۸۰۰ برابر دلار ارزش داشته باشد.

عزت یعنی این. با این تغییرات و این نام‌گذاری هم واحد پول کشورمان ارزش عددی و مادی پیدا می‌کند و هم ارزش معنوی. البته خب برای معاملات جزئی و خریدهای روزمره نیاز هست که واحدهای پولی دیگری نیز در کنار آن تعریف شود. به هر حال با یک اسکناس یک ولایت فقیهی نمی‌شود به فرض رفت بقالی و شیر و ماست و تخم مرغ خرید. بهترین کار این است که واحد پول رسمی کشور همان ولایت فقیه تعریف شود و واحدهای پولی دیگری نیز برای معاملات جزئی تعریف گردد.
برای نامگذاری این واحدها هم چه نیکوست که از اسامی بزرگان نظام و یا شخصیتهای برجسته و ارزشی کشورمان استفاده شود. مثلا به نام‌گذاری‌های زیر دقت کنید.

یک ولایت فقیه = ده جنتی
یک جنتی = ده شریعتمداری
یک شریعتمداری = ده تتلو

اینطوری مثلا هر «هزار تتلو» معادل «یک ولایت فقیه» می‌شود و برای خریدهای جزئی مثل تخم مرغ و خیارشور و پوشک و یا صدقه به گدا و اینجور چیزها آدم لازم نیست ولایت فقیه در جیب داشته باشیم و چند تتلو در جیب باشد کفایت می‌کند. اگر قصد خریدهای کلی تری را داشته باشیم خب چند شریعتمداری در جیب می‌گذاریم و به همین شکل برای خریدهای بالاتر، از اسکناس های جنتی استفاده می‌کنیم.اسکناس های ولایت فقیه هم که خاص خریدهای کلان و نجومی ست. به این شکل هم شأن ولی فقیه رعایت می‌شود و هم مردم برای انجام امروز روزمره خود و برای خریدهای جزئی دچار مشکل نمی‌شوند.

به خدا اگر کمی فکر و یه با تعبیر مقام معظم رهبری «بصیرت» در میان مسئولین ما باشد همین امروز این طرح را جایگزین طرح بی خاصیت و غیر انقلابی تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان می‌کنند.

یک دعوت‌نامه هم برای ما می‌فرستند برگردیم ایران و بشویم مشاور ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام بس که تعریف از خود نباشد فکرمان کار می‌کند و مصلحت نظام‌شان را بهتر از خودشان می‌دانیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates