30.07.2017

سخنگوی دستگاه قضایی گزارش‌ها در مورد بازداشت دو مداح را تأیید کرد

رادیوفردا: سخنگوی قوه قضائیه ایران بدون اشاره به جزئیات گزارش‌ها درباره بازداشت دو مداح را تأیید کرد و گفت که یکی از این افراد با قرار وثیقه آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای، روز یکشنبه ۸ مرداد، در نشست خبری در پاسخ به سؤالی اعلام کرد که این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت در حال بررسی است و از جزئیات آن اطلاعی ندارد.

او گفت که دو نفر درباره این پرونده بازداشت شده‌اند که یکی از آنان با وثیقه آزاد شده است.

آقای اژه‌ای درباره این پرونده جزئیات بیشتری بیان نکرده است.

در هفته‌های گذشته تعدادی از کانال‌های تلگرامی اعلام کرده بودند که رضا هلالی، روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان، سه مداح مشهور، به دلیل «ارتباط بَا یک زن که کارمند سفارت فرانسه در تهران» بوده و «جاسوسی» بازداشت شده‌اند.

برخی از کانال‌های تلگرامی نیز دلیل بازداشت این سه مداح را «جاسوسی برای اسرائیل» اعلام کرده‌اند.

پس از انتشار این گزارش‌ها، یک فایل صوتی از رضا هلالی و یک ویدئو از روح‌الله بهمنی منتشر شد که تلویحاً این گزارش‌ها را تکذیب کرده بودند.

برخی از کانال‌های تلگرامی نیز اعلام کرده بودند که متهم اصلی در این پرونده رضا هلالی بوده و روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان به دلیل ارتباط با او دستگیر شده‌اند.

برخی وب‌سایت‌ها از روح‌الله بهمنی به عنوان داماد سابق پروین احمدی‌نژاد، خواهر محمود احمدی‌نژاد، نام برده‌اند. محمدحسین حدادیان نیز فرزند سعید حدادیان مداح مشهور است.

مقام‌های رسمی ایران تا کنون در مورد این صحت این گزارش‌ها سکوت کرده‌اند.

بیش از ۱۰ سال پیش نیز فیلمی از رضا هلالی منتشر شده بود که او را در حال قلیان کشیدن در کنار یک زن با لباسی مشهور به «آستین رکابی» نشان می‌داد. پس از آن رضا هلالی اعلام کرد که این زن همسرش بوده است.

برخی از دیگر اقدامات مداحان نیز در سال‌های گذشته نیز خبرساز شده است.

از جمله سایت‌های داخلی ایران سال ۹۲ خبر دادند که محمود کریمی، از مداحانی که گاه در مجالس مذهبی با حضور رهبر جمهوری اسلامی به مداحی می‌پردازد، در اتوبان شهید بابایی تهران با سرنشینان یک خودرو درگیر شده که در برابر آنها نخست اقدام به تیراندازی هوایی کرده و سپس لاستیک خودرو را هدف گلوله قرار داده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد این پرونده گفته بود که در این حادثه، «راننده محمود کریمی» اقدام به تیراندازی کرده‌است.

در پی انتشار اخبار مربوط به این تیراندازی، وب‌سایت آینده‌آنلاین از ابطال مجوز اسلحه بسیاری از مداحان و جمع‌آوری سلاح‌های آنها خبر داده بود.

«توهین» برخی از مداحان از جمله منصور ارضی و سعید حدادیان به مقام‌های و چهره‌های سیاسی در ایران، طی سال‌های گذشته با انتقادهای شماری از فعالان سیاسی همراه شده است.

اما شماری از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی نیز از این اقدامات دفاع کرده‌ و در مراسم‌ دفتر رهبری ایران این مداحان برای اجرای برنامه‌های سوگواری دعوت شده‌اند.

در مراسم عید فطر امسال نیز انتقاد میثم مطیعی از حسن روحانی خبرساز شد.

در این زمینه مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور، خواستار عذرخواهی ستاد نماز جمعه تهران به دلیل این مداحی شده بود، اما محمدباقر پیش‌نمازی، رئیس این ستاد، شعر این مداح را «حرف دل مردم» خواند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates