31.07.2017

لوموند و پشتِ پرده‌ی «چه‌گوارای ایرانی»


آمدنیوز: رضا ملک معاون پیشین تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در یک فایل صوتی که آن‌را برای انتشار در اختیار «آمدنیوز» قرار داده، از فعالیت‌های وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی در پوشش کارمندان سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان، مطابق خواست سران جمهوری اسلامی پرده‌برداشت.

آقای ملک در این فایل صوتی با بیان تجربیات خود در زمان فعالیت در وزارت اطلاعات می‌گوید: «در سفارتخانه‌های ایران در کشورهای غربی، حداقل دو عنصر امنیتی؛ از دو نهاد اطلاعاتی سپاه و وزارت اطلاعات مشغول به‌کار هستند. البته برد مقالات منتشر شده در روزنامه‌های هدف به دلارهای خرج شده بستگی داشت.»

معاون پیشین تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات در دوره علی فلاحیان می‌افزاید: «مسلما نشریه‌های مشهوری چون لوموند [برای انتشار مطالب] هزینه‌های بالایی چون ده‌ها و صدها هزار دلار را طلب می‌کرد که هم اینک با این رقم هزینه‌کرد برای معرفی یک تروریست، می‌توان مخارج زندگی ده‌ها و بلکه صدها خانوار (که فرزندان‌شان برای تأمین مخارج زندگی مشغول به تن‌فروشی هستند) را ماه‌ها از فلاکت نجات داد.»

به نظر می‌رسد اشاره آقای ملک، به مقاله منتشر شده در نشریه لوموند چاپ فرانسه است که سردار قاسم سلیمانی را «چه گوارای ایرانی» نامیده بود.

لوموند در بخشی از این مقاله که آن را به معرفی قاسم سلیمانی و زندگی نظامی او اختصاص داده، نوشته است: «ژنرال دو ستاره ایرانی با صبر و شکیبایی خاور دور و خاور نزدیک را به یکدیگر متصل و محور مقاومت را در منطقه مستحکم کرد. او از طریق عراق، سوریه و لبنان توانست ایران را به دریای مدیترانه متصل کند.»

آقای ملک در این فایل صوتی، عملکرد منفی و فرار قاسم سلیمانی از جنگ ایران و عراق را یکی از دلایل تبلیغات شدید جمهوری اسلامی برای او می‌داند و می‌گوید: «قاسم سلیمانی در اواخر جنگ زمانی‌که فرمان آقای [آیت‌الله] خمینی برای ماندن رزمندگان در جبهه‌ها صادر شد، چون ارتباط نزدیکی با آیت‌الله خامنه‌ای داشت، از دستور امام تمرد کرد و به همراه تعدادی دیگر از افراد از جبهه‌های جنگ گریخت؛ چون آقای خامنه‌ای سلاح جنگ را در برابر آقای [آیت‌الله] خمینی به زمین گذاشته بود که در نتیجه آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ تعیین شد که البته بعدها خصوصا بعد از کودتای ۸۸، فرماندهانی که با سفارش آقای [آیت‌الله] خمینی ایستادگی کردند و نگریختند، مورد غضب حضرات قرار گرفتند. ولی اینک سردار [سلیمانی] و آقای خامنه‌ای برای جبران آن بی‌آبرویی‌ها، سوریه را هدف گرفته‌اند. سوریه‌ای که یک‌بار آقای [آیت‌الله] خمینی، بابت قشون‌کشی‌ آقای خامنه‌ای و رفیقش محسن رضایی بر او غرید.»

آقای ملک، در ادامه‌ی این فایل صوتی، ملت ایران را برای عقده‌گشایی، «گروگان گرفته شده» با نام «مدافع حرم» معرفی کرده و خطاب به نویسنده مقاله لوموند می‌افزاید: «لازم است بگویم کاری را مرتکب شدید اربابان سردار بین خود بگویند نویسنده این مقاله یک گلابی بیش نیست!»

گفتنی‌ست غلامرضا مکعیان مشهور به رضا ملک یا رضا ملکیان، معاون تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دوران علی فلاحیان بوده است. او در پی ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، وبازداشت برخی عوامل به افشای برخی مستندات پرونده (ازجمله پخش فیلم بازجویی از همسر سعید امامی) پرداخت؛ اقدامی که اعتراض بسیاری از فعالان سیاسی و سران نظام را درپی داشت و منجر به برکناری کارشناسان پرونده به‌ویژه «جواد آزاده» شد. درپی این افشاگری‌ها وی ابتدا به ۱۱ سال زندان محکوم شد اما با پرونده‌سازی‌های جدید وزارت اطلاعات این زندانی سیاسی دوسال بیشتر از میزان محکومیتش در زندان به‌سر برد و سرانجام در سال ۱۳۹۳ آزاد شد.

او مجددا ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری به اتهام «توهین به رهبری» و «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بندچهار زندان اوین منتقل شد.

لینک دسترسی به فایل صوتی افشاگری رضا ملک درپی می‌آید:

برچسب‌ها: , , ,
در بخش: تروریزم, خاورمیانه, سیاسی | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates