22.08.2017

سفیر آلمان در ایران: وضعیت دریاچه ارومیه مرا غمگین کرد

دویچه‌وله: سفیر آلمان در ایران از دریاچه ارومیه بازدید کرد. سفیر آلمان پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که شرایط حاد دریاچه ارومیه او را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. سفیر آلمان از باشگاه تراکتورسازی تبریز هم بازدید کرد.

میشائیل کلور برشتولد، سفیر جدید آلمان در تهران روز دوشنبه (۳۰ مرداد/ ۲۱ اوت) از دریاچه ارومیه و تبریز دیدار کرد. او پس از بازدید از دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت که وضعیت بحران دریاچه ارومیه بسیار حاد و خشک شدن منطقه سرسبز ارومیه تاسف‌انگیز است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

سفیر آلمان در ادامه تصریح کرد که علاقمند بوده است که از نزدیک با وضعیت دریاچه ارومیه آشنا شود. او همچنین گفت که آلمان فعالیت زیادی در خصوص مسائل تغییرات اقلیمی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: نشست درباره بحران زیست محیطی ایران و دریاچه ارومیه در برلین

کشور آلمان در سال‌های گذشته برای احیاء و نجات دریاچه ارومیه تلاش زیادی کرده است. در این راستا مقامات و متخصصین آلمانی علاوه بر بازدید از دریاچه ارومیه، برای احیای آن در شهر برلین همایش علمی نیز برگزار کردند.

آشنایی سفیر آلمان با پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه

خبرگزاری تسنیم از قول  فرهاد سرخوش، مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی می‌نویسد که سفیر آلمان در ایران از پروژه‌های احیاء دریاچه ارومیه هم بازدید کرده است. آقای سرخوش در این رابطه به تسنیم گفت: «سفیر آلمان در سفر خود به استان آذربایجان غربی از  دریاچه ارومیه، ریزگردهای نمکی و نمکزارهایی که به سبب خشکی در بستر دریاچه ایجاد شده است نیز بازدید کرد.»

سرخوش خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود با توجه به اینکه که این بازدید میدانی به صورت داوطلبانه از سوی سفیر آلمان صورت گرفته است در بخش مطالعات همکاری‌هایی با کشور آلمان انجام شود.»

علاقه سفیر آلمان به تیم تراکتورسازی تبریز

سفیر آلمان در ایران با مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز هم ملاقات کرد. به گزارش سایت باشگاه تراکتورسازی تبریز، میشائیل کلور برشتولد در این دیدار اظهار داشت: «من نخستین بار است که به تبریز سفر می‌کنم و خوشحالم که در این شهر حضور پیدا کردم و با مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی دیدار می‌کنم. ارتباط فرهنگی خوبی بین ایران و آلمان وجود دارد و مطلع شدم که شهر تبریز نیز ارتباط خوبی با هامبورگ دارد و پرواز مستقیم بین این دو شهر برقرارشده است.»

سفیر کشور آلمان در ایران ضمن ابراز علاقمندی به باشگاه تراکتورسازی اظهارداشت: «تراکتورسازی یک تیم پرهوادار است و از آنجایی ‌که فوتبال در هر دو کشور محبوبیت خاصی دارد و در قلب مردمان ایران و آلمان جای دارد به این تیم نیز علاقه پیدا کردم.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates