08.01.2013

فیلمهای ضدفتنه صدای خودعمارپندار را هم درآورد/دارابی:به خیلی از کارگردانان درخواست دادیم،فقط 3نفر زیربار رفتند

هاشمی‌نامه: علی دارابی پیش از 9دی امسال در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علامه به صراحت اعتراف کرده بود که:«در رابطه با 9 دی به خیلی از کارگردانان درخواست کار دادیم، اما در نهایت بیش از سه نفر حاضر به همکاری نشدند که باید این محدودیت‌ها هم در نظر گرفته شود.»

ضعف فیلم های تلویزیونی سیما به مناسبت 9 دی، علاوه بر بازتاب بسیار منفی و اثر معکوس در افکار عمومی، حتی صدای رجانیوز را هم درآورد و این سایت با اذعان به ضعف این فیلم ها، در واکنش به وعده معاون سیما، ساخت سریال برای 9 دی با این فیلم‌سازان را تنها شعار یا آرزو دانست.

رجا نوشت: علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما در یکی دیگر از مراسمات خود تقدیری -که حالا دیگر به یک رویه مرسوم در صدا و سیما تبدیل شده- از سازندگان فیلم‌های تلویزیونی «9دی» پیشنهاد مهمی را بر زبان آورده است که بیشتر شبیه یک رویاست تا برنامه‌ای عملی برای سال آینده.

دارابی بعد از تعریف‌های مرسوم‌از خروجی‌های متوسط مجموعه‌ی تحت مدیریتش، گفت: «برای سال آینده در این مناسبت باید سریال ساخته شود. از همین حالا شروع کنید. وقت زیادی مانده است. حتی می‌توانیم 10 شب جشنواره فیلم‌های 9 دی را برگزار کنیم.»

این جمله و جمله‌هایی شبیه این شاید در روزهای آینده حتی تعریف و تمجید‌هایی را از طرف رسانه‌های انقلابی نصیب مدیر تلویزیون جمهوری اسلامی کند و این‌طور تلقی شود که مدیر بزرگترین رسانه‌ی نظام اسلامی بالاخره تصمیم گرفته تا بعد از دو سال کمی انقلابی‌تر عمل کند و بعد از ساخت سه تله‌فیلم ضعیف- اما قابل تقدیر- تصمیم گرفته است که جشنواره‌ای برای فیلم‌های «ضدفتنه» برگزار کند و ……

اما اگر حتی جناب دارابی این جمله را با نیت خالص ایراد کرده باشد و قصد و هدف و نیت واقعی‌اش برگزاری چنین جشنواره‌ای و ساخت اثار بیشتر ضدفتنه و حتی ساخت سریال باشد، بر اساس سخنان پیشین وی باید مدعی شویم که این یک خیال باطل و یک رویا بیش نیست و اساسا تحقق چنین آرزویی در صدا و سیمای فعلی امری محال است.

علی دارابی پیش از 9دی امسال در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علامه به صراحت اعتراف کرده بود که:«در رابطه با 9 دی به خیلی از کارگردانان درخواست کار دادیم، اما در نهایت بیش از سه نفر حاضر به همکاری نشدند که باید این محدودیت‌ها هم در نظر گرفته شود.» خب با این اوضاع جناب دارابی دقیقا با چه نیرویی می‌خواهند سریال 9دی بسازند و جشنواره برگزار کنند؟ حتما با همین سه کارگردانی که-با تمام احترام- کیفیت کارهایشان را در 9دی امسال دیدیم؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates