17.04.2013

نماینده رهبر ایران در سپاه: اصولگرایان نامزد واحد معرفی کنند

بی‌بی‌سی: اظهارات دی ماه علی سعیدی در مورد “مهندسی انتخابات” توسط سپاه، با واکنش شدید محمود احمدی نژاد مواجه شده بود

علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران با انتقاد از نامزد شدن ۱۵ عضو جناح اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری، از “بزرگان جریان اصولگرایی” خواست برای “ائتلاف نامزدها و معرفی نامزدی واحد چاره‌اندیشی کنند”.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای سعیدی چهارشنیه ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل) “مرزبندی در جبهه اصولگرایی” را مورد انتقاد قرار داد و پیش بینی کرد که رقابت در انتخابات آینده، میان “اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، کارگزاران و طرفداران دولت” باشد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، در حالی برگزار خواهد شد که میان محافظه‌کاران منتقد دولت محمود احمدی نژاد، معروف به جریان اصولگرا، اختلافات زیادی وجود دارد.

این اختلافات، از جمله، احزاب سنتی محافظه کار را رو در روی ائتلافی از حامیان سرسخت محمدتقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به رهبر ایران قرار داده که تحت عنوان جبهه پایداری انقلاب اسلامی به فعالیت انتخاباتی می پردازند.

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران، در پی تاکید امروز خود بر کنار کشیدن کاندیداهای اصولگرا به نفع یک نامزد واحد، گفته است که این نیروی نظامی “هیچ دخالتی در عرصه انتخابات نخواهد داشت.”

وی افزوده است: “هرگونه دخالت در مصداق و مدل، زمینه‌ساز اختلاف می‌شود و سپاه پاسداران با بروز اختلاف و تشتت در عرصه‌های سرنوشت‌ساز مخالف است.”

علی سعیدی، در ۱۹ دی ماه گذشته گفته بود: “وظیفه ذاتی سپاه مهندسی معقول و منطقی انتخابات است”. وی در عین حال این نقش آفرینی را به معنای “دخالت” در انتخابات ندانسته بود.

در پی آن اظهارات، روابط عمومی سپاه توضیح داد که منظور آقای سعیدی “مهندسی ورود منطقی و معقول برای فعال‌سازی ظرفیت‌های سپاه در اجرای مأموریت‌ها و مسئولیت‌های قانونی در حوزه انتخابات” بوده است، نه دخالت در انتخابات.

با این حال، سخنان آقای سعیدی با واکنش شدید محمود احمدی‌نژاد مواجه شد که یک روز پس از انتشار گفته‌های آقای سعیدی تاکید کرد: “هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می‌کنند.”

وی دو روز بعد نیز در اظهاراتی جداگانه در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در تهران گفت که “شنیده شده است کسانی می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند” و به مسئولان هشدار داد به گونه‌ای سخن نگویند که “بهانه به دست دشمنان ملت ایران بدهند.”

وی هشدار داد: “کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته‌بینی تصور نکند که می‌تواند به جای مردم تصمیم بگیرد.”

رئیس دولت دهم در ۲۹ بهمن هم با تاکید بر اینکه “دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صریح اعلام کرده”، اظهار داشت: “هیچ کس نباید یا نمی‌تواند در انتخاب مردم دخالت کند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates