28.09.2017

متهم فساد ۳۰۰۰ میلیاردتومانی «دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» شد


جوانه‌ها: اسحاق جهانگیری که ریاست «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» را در ایران بر عهده دارد، در حکم تازه‌ای، حمید پورمحمدی گل‌سفیدی را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.
پورمحمدی که هم‌زمان معاون محمدباقر نوبخت در «سازمان برنامه و بودجه» است، یکی از متهمان پرونده فساد بانکی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی است و مدتی را نیز در این ارتباط در بازداشت سپری کرد. او در دی‌ماه ۱۳۹۰ بعد از دو ماه بازداشت، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
در کارنامه حمید پورمحمدی در بیش از یک دهه‌ی گذشته، سمت‌هایی چون “قائم ‌مقام و مشاور عالی رییس کل بانک مرکزی”، “معاون وزارت اقتصاد و دارایی “، “معاون سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی’، “دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه’، “عضو شورای گفت‌و‌گو”، و “عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی” دیده می‌شود
او هم‌ چنین، در دولت احمدی ‌نژاد توانست با استفاده از نفوذ خود، خواهر زاده‌اش “فرهاد همتی گل‌سفیدی” را با مدرک تحصیلی غیرمعتبر به مدیرعاملی “صندوق مشترک ایران و ونزوئلا” و عضویت در هیأت مدیره بانک بین ‌المللی توسعه (از زیر مجموعه ‌های “بانک توسعه صادرات” در ونزوئلا) در بیاورد. فرهاد همتی بعدتر در دولت روحانی به عنوان “مدیر حقوقی صندوق توسعه ملی” منصوب شد و هنوز نیز این سمت را بر عهده دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates