08.10.2017

رهبر حزب الله: منتظر تصمیم ترامپ در باره ایران هستیم

رادیوفردا: حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان می‌گوید “منتظر” تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در باره ایران است، تصمیمی که به گفته او می‌تواند “بر تمام منطقه تاثیر بگذارد.”

او همچنین آمریکا را متهم کرد که با ممانعت از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در شرق این کشور، به منافع داعش خدمت می‌کند.

اشاره رهبر حزب الله لبنان به صحبت‌های اخیر رییس جمهور آمریکا بود که ایران را به نقض روح توافق هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت بزودی تصمیم خود را در باره ایران اعلام خواهد کرد.

او همچنین امروز ایران را “بازیگری بد” در عرصه بین‌المللی خواند و تهدید کرد که در آینده نزدیک با این کشور مثل یک “بازیگر بد” برخورد خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا تا روز ١٥ اکتبر – هفت روز دیگر – مهلت دارد تصمیم خود را در مورد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره ارسال کند. علاوه بر این کنگره آمریکا وضع تحریم‌های بیشتر علیه خود حزب‌الله را هم در دست بررسی دارد، تشکیلاتی که به زعم آمریکا “تروریستی” است.

رهبر حزب‌الله همچنین گفت وضع تحریم علیه حزب‌الله “باعث تغییر مواضع این تشکیلات نخواهد شد” و روسیه و ایران هم با این اقدام مخالفند.

او همچنین آمریکا را متهم کرد که نمی‌خواهد داعش از ارتفاعات مرزی لبنان بیرون رانده شود و به دولت و ارتش لبنان فشار آورده است:

“نیروی هوایی آمریکا در برخی مناطق از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش به مناطقی که در کنترل داعش است جلوگیری می‌کند.”

جنگنده‌های آمریکایی در سال جاری گروه‌های هوادار دولت سوریه را که به سمت مواضع متحدان محلی آمریکا در حال پیشروی بوده‌اند هدف حمله هوایی قرار داده و مانع پیشروی آنها شده‌اند.

حسن نصرالله همچنین عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت این کشور در کنار اسرائیل “مانع صلح در یمن، بحرین و عراق و حتی پاکستان می‌شود.”

در ماههای اخیر ارتش سوریه که از حمایت روسیه، ایران و حزب الله لبنان برخوردار است به مواضع داعش در مناطق مرکزی سوریه حمله کرده است.

هفته گذشته پاتک داعش به ارتش سوریه و متحدانش باعث کشته شدن شماری از نیروهای حرب‌الله از جمله دو نفر از فرماندهان ارشد آن شد که مراسم امروز (هشت اکتبر، شانزده مهر) در ‌بزرگداشت آنها بود.

به گفته منابع اطلاعاتی لبنانی از سال ۲۰۱۳، حزب الله صدها نفر از نیروهای خود را در نبرد با مخالفان دولت سوریه از دست داده است.

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هم امروز هشدار داد که اگر آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه اعمال کند، این سازمان “ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه در منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates