20.04.2013

مصطفی پورمحمدی(سنگ پای قزوین): ۱۰ تومان کمک به روحانیت هزار تومان سود دارد

دیگربان: مصطفی پورمحمدی٬ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید اگر ۱۰ تومان به روحانیت کمک شود٬ هزار تومان برای کشور «منفعت» دارد.

به گزارش روز جمعه (۳۰ فروردین) خبرگزاری فارس٬ آقای پورمحمدی این مطلب را طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون کرد مقیم قم بیان کرده است.

وی گفته که «کمک به روحانیت از آن مواردی است که هزینه‌کردن برای آن مزایا و منفعت زیادی برای جامعه دارد.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادعا کرده است: «کمک به حوزه‌های علمیه کشور، کمک به امنیت، استقلال، فرهنگ و قدرت کشور است.»

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود مطلبی از محمدرضا مهدوی‌کنی با این عنوان که «متأسفانه الآن دیگران دارند خراب‌کاری می‌کنند و فحش و ناسزایش برای روحانیت است» نقل کرده است.

وی به نقل از رئیس مجلس خبرگان رهبری گفته که «این نظام را به‌ نام روحانیت می‌شناسند، اگر خودمان {روحانیت} بتوانیم کار‌ها را اداره کنیم، اولی است که همین کار را انجام دهیم.»

روحانیون ۳۴ سال است در ایران بر مسند قدرت هستند و گروهی از آن‌ها حاضر نیستند مسئولیت سیاست‌ها و اقدامات خود در این سال‌ها را برعهده بگیرند.

حوزه‌های علمیه در ایران برخلاف ادعا‌ها٬ سالانه ده‌ها میلیارد ریال از دولت کمک مالی دریافت می‌کنند که آخرین مورد آن کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به آن‌ها است.

۲۸ شهریور سال گذشته نیز یوسف طباطبایی٬ امام جمعه اصفهان از اداره ۲۰ حوزه علمیه در سوریه، لبنان، پاکستان و دیگر کشورهای آفریقایی از سوی علی خامنه‌ای خبر داده بود.

جمهوری اسلامی سال‌هاست با صرف ده‌ها میلیارد‌ تومان هزینه٬ علاوه بر راه‌اندازی حوزه‌های علمیه٬ اقدام به ساخت و راه‌اندازی درمانگاه٬ بیمارستان و مدرسه در کشور‌های مختلف می‌کند.

کشور‌های فقیر آفریقایی از مهم‌ترین کشور‌هایی محسوب می‌شوند که در ۳۳ سال گذشته جمهوری اسلامی کمک‌های فراوانی به آن‌ها کرده تا دامنه نفوذ خود در آن جا و جهان را گسترش دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates